رفتن به مطلب

تغییرات بسیار مهم و فوق العاده مفید SEO در نسخه 3.3 IPB


وحید نامنی

ارسال‌های توصیه شده

  • بنیان گذار IPSFarsi

post-1-0-09831400-1327998605_thumb.jpg

با اقداماتی که شرکت IPS از سال 2009 به بعد انجام داد و شروع به افزودن امکانات بنیادی و بسیار کاربری به انجمن ساز IPB کرد شاهد خیلی تغییرات در دنیای انجمن ساز ها بودیم تا اونجایی که حتی شرکت Jelsoft ارایه دهنده انجمن Vbulletin اقدام به انتشار نسخه جدید VB کرد که یک تقلید واقعا کورکورانه از نسخه 3 IPB بود که باعث شده هنوز که هنوزم کاربران نسخه 3.8 این انجمن از ارتقا به نسخه جدید خودداری کنند.

اما از این روایت که بگذریم واقعا شرکت IPS چیزی کم نذاشته و هر امکان مفیدی که توی این زمان نیاز هست به این سیستم اضافه می کنه. یکی از قابلیت های مورد علاقه من که واقعا مفید هست همین ورود از شبکه های بزرگ اجتماعی به IPB هست. یعنی اگر کسی درون فیس بوک یا تویتر یا open id ( شامل yahoo , gmail و خیلی از سایت های دیگه می باشد ) می تونه بدون پر کردن فرم عضویت وارد سایت بشه و به عنوان یک کاربر عادی در سایت فعالیت کنه و تمام اطلاعات اون هم که مورد نیاز وارد سیستم بشه . که دیگه می تونه از طریق همین تعیین وضعیت تعبیه شده در IPB وضعیت خودش رو به تویتر یا فیس بوک روی دیوار خودش منتقل کنه!

اما تا چند ماه دیگه نسخه 3.3 IPB منتشر خواهد شد. اما با خیل عظیمی از امکانات و بهینه سازی های درون سیستمی !

توی ماه گذشته برنامه نویسان IPS خیلی زیاد از کارهای مفیدی که در این نسخه صورت گرفته در وبلاگ شرکت IPS نوشتن که من به طور کلی نکات مهم اون رو اینجا برای اطلاع عموم ذکر می کنم.

نکات SEO اضافه شده فوق العاده مهم و مفید :

Dead End Links

لینک های بن بست یکی از مشکلاتی هست که به طور ذاتی درون تمام انجمن ساز های دنیا وجود داره ( شامل xenforo و phpbb و ... - حتی VB همراه با مد vb SEO ) . اما این لینک ها واقعا چه چیزی هستند؟ به طور مثال اگر شما سطح دسترسی بخش پروفایل رو برای کاربران مهمان بسته باشید مطمئنا BOT گوگل و بقیه موتور های جستجو هم جزو این دسته هستند و پس از رفتن به اون لینک با عبارت شما دسترسی ندارید مواجه می شه و به همین منوال .

راه حلی که برای رفع این مشکل ارایه شده اینه که شما می تونید از طریق تنظیمات جدیدی که به سیستم اضافه شده این قابلیت رو تعیین کنید که چگونه عمل کنه و اون قسمت برای بات ها و کلا مهمان ها به صورت لینک نباشند.

Scary Error Pages

صفحات ارور IPB یه کمی ترسناک هستند یه نوشته در پس زمینه قرمز که باعث می شه کاربر کمی آزرده خاطر بشه . به همین دلیل این صفحات همه دوباره بازسازی شدند و عناوین صفحه هم نیز مطابق با مشکل بوجود آمده تغییر کرده اند.

Poor use of 'bread and butter' mark-up

خیلی وقت هست که IPB hc متا تگ descreption استفاده می کنه ولی در نسخه جدید به صورت حرفه ای تر و SEO تری این متا تگ تکمیل می شه که شامل عنوان تاپیک یا فروم هم می شه علاوه بر اینکه توضیحات تاپیک و انجمن در اون قرار می گیره.

تگ گردن تاپیک ها

یک امکان فوق العاده جالب و محبوب که مشابه اون رو توی facebook دیدیم که افراد می تونن افرادی دیگه ای رو تگ کنند. دقت داشته باشید همین الان نسخه 3.2 سیستم تگ رو داره که شما برای هر تاپیک می تونید تگ تعیین کنید با این حالت می تونید تاپیک ها رو خودشون رو به هم وصل کنید.

منبع

Duplicate TITLE tags

حل مشکل تکرار عنوان تگ ها

Profile Tabs

همون طور که می دونید توی IPB برای یک حس مطلوب استفاده از انجمن از Ajax استفاده کرده . مشکلی که گاهی اوقات در تب های بخش پروفایل کاربری برای گوگل بوجود می اومد و گوگل نمی تونست که تب ها رو مرور کنه حل شده است.

Skin Selector and Language Selector

یکی از ایرادات خیلی رایجی که توی همه انجمن ساز ها وجود داره و در نسخه جدید IPB برطرف شده است قابلیت انتخاب زبان و پوسته هست. ذاتا مشکلی با این قابلیت نیست تا زمانی که موتورهای جستجو وارد این کارزار می شند. اگر موتور جستجو قالب رو عوض کنه با مطالب تکراری مواجه می شه . و بالاخره برای اولین بار این مشکل مورد توجه قرار گرفت و حل شد.

Direct post links

افزودن لینک مستقیم برای پست ها یه چیزی مشابه لینک کوتاه موجود در سیستم های مثل وردپرس

SEO pagination

بعد از اینکه گوگل به صورت رسمی برای شمارنده های صفحات Snipt خاص خودش رو معرفی کرد این snipt بعدی و قبلی به سیستم اضافه شده اند.

منبع

همین طور خیلی از کار های دیگه ای که متاسفانه به طور کامل به دلیل زیاد بودن لیست نشدن ولی اطلاعات کلی پیرامون اون ها داده شده که می تونید از لینک زیر بخونید

IP.Board 3.3 Dev Update: Banning and more SEO tweaks

  • پسند 2
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...