رفتن به مطلب

تغییرات در ویرایشگر ( Editor ) متن در نسخه IPB 3.4


وحید نامنی

ارسال‌های توصیه شده

  • بنیان گذار IPSFarsi

با سلام

طبق آخرین خبری که مت یکی از توسعه دهندگان ارشد شرکت IPS در وبلاگ اختصاصی این شرکت قرار داده است، تغییرات بسیار مفیدی در ویرایشگر متن صورت گرفته است که متن زیر خلاصه ای از این خبر می باشد .

-----------------------------------------------------------------------------------

برای محصولی که بیش از 10 سال از تاریخ عرضه آن می گذرد خیلی سخت است که از میان تکنولوژی های نوین ، کدام را انتخاب و به محصول اضافه نمود . تکنولوژی های قدیمی می روند و تکنولوژی های جدید جای آن ها رو می گیرند که باید تصمیم بگیریم کدام بماند و کدام برود.

به طور مثال اولین انجمن سازی که از Ajax استفاده نمود IPB بود که به سال 2005 در نسخه 2.1 بر می گردد. همچنین IPB یکی از اولین انجمن ساز هایی بود که از ادیتور WYSIWYG برای ارسال راحت تر پست ها برای کاربران اقدام و استفاده کرد. البته این مورد خیلی قبل تر از بوجود آمدن Jquery بود زمانی که prototype را به علت اینکه آسان تر قابل گسترش بود انتخاب کردیم که در نهایت در فبریه 2011 ویرایشگر را تعویض و با CKEdtior جایگزین شد.

خوشبختانه تغییرات بسیار مفیدی در نسخه 3.4 در ویرایشگر متن صورت گرفته که بسیار درخور توجه می باشد و باعث افزایش پایداری و راحت تر شدن کاربران شده است که در ادامه چند مورد کوچک را اشاره و در آینده خود شاهد این تغییرات از نزدیک خواهید بود.

جعبه کدها

Code Box به طور کامل ارتقا داده شده و هم اکنون شما می توانید نوع کد مورد نظر را مانند PHP ، HTML ، Java و ... انتخاب نمایید که در جعبه کد ها ، شمارنده خط اضافه شده و همچنین فاصله های بین کد ها همگی به طور صحیح نمایش خواهند یافت.

post-1-0-04510800-1343981983_thumb.png

پیش نمایش زنده

یکی دیگر از خصوصیاتی که اضافه گردیده است پیش نمایش زنده برای کد ها و نقل قول ها است که شما بدون نیاز و مراجعه به ویرایشگر کامل به طور همزمان پیش نمایش را در همان صفحه به صورت Ajax مشاهده خواهید کرد

post-1-0-83880600-1343982088_thumb.png

همچنین جعبه کد ها به طور خودکار شماره خط ها را اضافه خواهد نمود و فاصله ها رو خذف نخواهد کرد تا کدها خوانایی خود را ازدست ندهند :

post-1-0-60919600-1343982173_thumb.png

-----------------------------------------------------------------------------------

همان طور که ذکر شد تغییرات بیشتر در ویرایشگر متن صورت گرفته است که مهمترین آنها در وبلاگ شرکت IPS ذکر شده است.

منبع : http://community.invisionpower.com/blog/1174/entry-7940-ipboard-34-dev-update-editor-improvements/

موفق باشید %%-

  • پسند 4
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • بنیان گذار IPSFarsi

فعلا تاریخی برای انتشارش معین نشده ، ولی بزودی خواهد بود

  • پسند 1
لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...