رفتن به مطلب

آموزش : تبدیل دیگر انجمن ساز ها و سیستم های مدیریت به IPB


ارسال‌های توصیه شده

  • بنیان گذار IPSFarsi

با سلام
شما در این آموزش یاد خواهید گرفت که انجمن یا سیستم مدیریت محتوای خود را به محصولات IPS تبدیل نمایید. برای دیدن سیستم های پشتیبانی شده برای تبدیل به صفحه زیر مراجعه نمایید :

Convert to an IPS Community

برای تبدیل انجمن هایی مثل phpbb و mybb و vb واقعا نیاز به نوشتن آموزش خاص برای هر انجمن نمی باشد زیرا مراحل تبدیل همه یکسان خواهد بود.
تذکر : قبل از هر چیز از دیتابیس و فایل های خود پشتیبان تهیه نمایید تا در صورت بروز هرگونه مشکل پیش بینی نشده ای دچار مشکل نشوید.
نکته : پیش از اینکه کامل انجمن خود را تبدیل نمایید یکبار به صورت تستی تبدیل را انجام دهید تا در صورتی که مشکلی پیش نیامد با آسودگی خاطر تبدیل نمایید.
-------------------------------------------------------------------------------------

در صورتی که از phpbb مخصوص نیوک استفاده می کنید ابتدا این آموزش را مطالعه فرمایید :
http://ipsfarsi.com/topic/10847-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-phpbb-%D9%86%DB%8C%D9%88%DA%A9-%D8%A8%D9%87-IPB/

-------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------

 

کاربران vbulletin دقت کنند قبل از تبدیل به IPB در صورتی که vbseo نصب هست حتما اون رو حذف کنند.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

مرحله اول : نصب انجمن ساز

ابتدا انجمن ساز را در هر مکانی که مد نظر دارید نصب کنید .اگر می خواهید IPB در همان پوشه قبلی انجمن ساز قدیم شما باید ابتدا تمامی فایل های انجمن ساز قدیمی خود را به یک پوشه دیگر منتقل نمایید سپس IPB را در همان پوشه نصب نمایید.

آموزش : نصب IPB بر روی هاست با توضیحات کامل - آموزش های بنیادی و مهم - انجمن پشتیبانی IPB فارسی

*** در هنگام نصب، نام کاربری و ایمیل مدیریت را متفاوت از آن چیزی که در انجمن ساز اولیه خود ثبت کرده اید وارد نمایید تا تداخل ایجاد نگردد.

مرحله دوم : نصب تبدیل کننده

برای دریافت تبدیل کننده به آدرس زیر رفته و Converter را دانلود نمایید :
تبدیل کننده به IPB

این تبدیل کننده یک مد از نوع Application هست . آموزش نصب را می توانید از لینک زیر مشاهده نمایید :

آموزش : نصب مد های IPB با توضیحات کامل - آموزش های بنیادی و مهم - انجمن پشتیبانی IPB فارسی

مرحله سوم : تنظیم تبدیل کننده

پس از نصب از قسمت Other Apps در مدیریت Converter را انتخاب و بر روی Start New Conversion کلیک نمایید.

ابتدا اولین چیزی که از شما پرسیده خواهد شد این هست که شما می خواهید به کدام محصول IPS سیستم خود را تبدیل نمایید. اگر که سیستم اولیه شما انجمن است IP.Board را باید انتخاب کنید .
اگر که سیستم اولیه شما غیر از انجمن است مثل 4images یا Photopost باید نرم افزار مربوطه را انتخاب کنید که با توجه به این دو سیستم باید IP.Gallery را انتخاب گردد.

post-1-0-19753500-1343367002_thumb.png

در بخش بعدی از فهرست بازشونده سیستم انجمن ساز خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر از vb نسخه 4.0.2 استفاده می کنید کافیست vBulletin 4.0 را انتخاب کنید یا اگر به طور مثال از MyBB نسخه 1.6.8 استفاده می کنید از فهرست MyBB 1.6 را انتخاب نمایید.
در فیلد ID هر اسمی که می خواهید می توانید قرار دهید بدون فاصله .
نکته : اگر که نسخه شما در لیست نبود نزدیک ترین تبدیل کننده به نسخه خود را انتخاب نمایید. به طور مثال اگر که از vb نسخه 4.2.0 استفاده می کنید همان vBulletin 4.0 را انتخاب نمایید.

post-1-0-56498300-1343367007_thumb.png

در بخش بعدی باید مشخصات بانک اطلاعاتی انجمن ساز قدیمی خود را وارد نمایید.
در صورتی که انجمن ساز شما داری prefix ( نامی که در ابتدای جداول بانک اطلاعاتی وجود دارد مانند vb_ یا nuke_ و ... ) حتما وارد نمایید.
دقت داشته باشید اگر که اطلاع ندارید Charset بانک اطلاعاتی شما utf8 هست یا latin1 این فیلد را خالی رها کنید.

post-1-0-21927900-1343366982_thumb.png


مرحله چهارم : بستن انجمن های قدیمی

اگر که انجمن ساز شما در حین عملیات تبدیل بسته نباشد ، با خطا روبرو خواهید شد. زیرا کاربران با فعایت در انجمن اطلاعات جدیدی به بانک اطلاعاتی اضافه می کنند . پس حتما انجمن ساز خود را به صورت Offline در بیاورید.


مرحله پنجم : تبدیل

پس از گذراندن مراحل قبل با صفحه ای مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد که شامل آمار کلی از وضعیت تبدیل و تعداد پست ها و محتوای انجمن قبلی شما است.

post-1-0-15628300-1343367000_thumb.jpg

ابتدا از اولین ردیف شروع به تبدیل با کلیک بر روی Convert کنید. سپس همین طور تا پایین لیست اقدام کنید.
دقت کنید بعضی از مراحل قفل هستند وعبارت Cannot Convert Yet را در جلو آنها مشاهده خواهید. کرد که پس از اینکه مرحله به مرحله اقدام به تبدیل نمایید فعال و قابل تبدیل خواهند شد. دلیل این امر هم به این دلیل است که به طور مثال شما تا زمانی که شاخه های انجمن خود را تبدیل نکنید نمی توانید پست ها را تبدیل نمایید چون انجمنی وجود ندارد.

Local Row : تعداد محتوا بر روی انجمن IPB
Source Row : تعداد محتوا بر روی انجمن ساز اولیه شما
Status : وضعیت تبدیل ، ' - ' تبدیل نشده | ' Converted ' با موفقیت تبدیل شده | ' Converted with error ' تبدیل شده ولی با چندین خطا
Per Cycle : تعداد تبدیل ها در هر مرحله
Empty Local Data : حذف اطلاعات موجود بر روی IPB

Cycle ها خیلی مهم هستند زیرا اگر عدد آن ها را از روی عدم اطلاع بیشتر نمایید ممکن است با خطای Connection Timeout مواجه شوید یا به سرور خود بار اضافی تحمیل نمایید. حتی الامکان اگر قصد تغییر عدد موجود در Cycle را دارید بسیار کم آن را تغییر دهید.

مقدار زمانی که تبدیل طول می کشد بسته به تعداد پست ها که طولانی ترین مرحله است متفاوت است. اگر انجمن شما بین 300 الی 500 میلیون پست دارد مدت زمان تقریبا بین 3 الی 6 ساعت خواهد بود. اگر که انجمن ساز شما نزدیک یک میلیارد الی 5 میلیارد پست دارد مدت زمان تبدیل تقریبا بین 12 الی 24 ساعت خواهد بود. بهتر است در این موارد کامپیوتر خود را طوری تنظیم نمایید که به حالت Sleep نرود.

مرحله ششم : شمارش دوباره

پس از تبدیل به بخش Recount & Rebuild مراجعه نمایید .
در قسمت Recount Statistics تمام گزینه ها را بر روی YES قرار دهید و بر روی Recount Statistic کلیک نمایید.
سپس ابتدا تاپیک ها سپس انجمن ها را Resynchronize کنید. دقت کنید اگر تعداد پست های شما زیاد است عدد 50 را بیشتر کنید تا در Cycle های کمتری همگام سازی صورت گیرد.
سپس در قسمت Rebuild Content تک تک بخش ها را rebuild نمایید. همانند مرحله قبل توصیه می شود که رقم موجود در Cycle را برای سریع تر انجام شدن تغییر دهید.

مرحله هفتم : تنظیم سطح دسترسی

پس از تبدیل حتما به به بخش Manage User Groups مراجعه نمایید و برای هر کدام از گروه های کاربری خود تنظیمات مورد نظر را اعمال نمایید.
سپس حتما به بخش Manage User Permissions مراجعه نمایید وسطح دسترسی انجمن ها را مانند حق زدن تاپیک ، ارسال پست و ... را برای گروه های کاربری مورد نظر خود تنظیم نمایید.

مرحله هشتم : لینک

مهمترین چیز برای شما این است که صفحاتی را که در موتورهای جستجو ثبت شده اند را از دست ندهید. به همین دلیل همراه تبدیل کننده پوشه ای به نام tools که در ان links وجود دارد که برای تبدیل لینک های قدیمی انجمن ساز شما به لینک های جدید IPB مفید است. کافیه فایل مورد نظر خود را انتخاب و آن را در هاست خود اجرا نمایید.

-------------------------------------------------------------------------------------
یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند بهم ریختگی و عدم خوانایی مطالب تبدیل شده است که به کاراکتر های نامفهوم تبدیل می شود. اگر بعد ا تبدیل با چنین مشکلی برخورد کردید کافیست فایل conf_global.php را که در مکان اصلی IPB موجود است باز نمایید و گزینه

$INFO['sql_charset'] = '';

را به خط زیر تغییر دهید

$INFO['sql_charset'] = 'utf8';

-------------------------------------------------------------------------------------

تبدیل برای تمامی انجمن ساز ها همه یکسان می باشد و فرقی نمی کند که شما از mybb ، phpbb ، vbulletin و ... استفاده می کنید. تنها برای کاربرانی که از انجمن نیوک استفاده می کنند دارای بخش اضافی در تبدیل است که آموزش آن بزودی قرار خواهد گرفت.

-------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------
وحید نامنی
موفق باشید @};-
-------------------------------------------------------------------------------------

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...