رفتن به مطلب

تنظیمات و آموزش کار با IP.Nexus


ارسال‌های توصیه شده

درود

 

امروز فرصت خوبی داشتم تا یک آموزش تا حدامکان جامع در مورد IP.Nexus قرار بدم.

 

نکسوس چیست؟

نکسوس یا IP.Nexus نام یکی از اپلیکیشن‌های رسمی شرکت Invision Power Services است. البته بهتر است بگویم بود؛ این برنامه، دقیقا با کاربردهای کنونی‌اش برای نسخه IPS 4 دیگر با این نام منتشر نخواهد شد، بلکه نام آن به Commerce تغیر خواهد کرد.

 

حال این کاربرد چیست؟

نکسوس برنامه یا اپلیکیشن اقتصادی برای کل سیستم IPS محسوب می‌شود.

 

می‌توانید درگاه پرداخت روی آن سوار کنید، تا عملیات‌های پرداخت شما را در هر بخش سامان دهد. برای مثال می‌توان بخش دانلود را به نکسوس متصل کرد تا کاربران برای دانلود فایل‌ها پول بپردازند، وجهی که از طریق نکسوس پرداخت می‌شود.

می‌توانید با کمک آن یک فروشگاه کامل راه‌اندازی کنید. فروشگاه محصولات فیزیکی مانند DVD فیلم و بازی، یخچال و تلویزیون، اتوموبیل و هر کالایی که قابل خرید و فروش باشد.

می‌توانید فروشگاه محصولات الکترونیکی ایجاد کنید؛ فروش قالب‌های وردپرس، انجمن‌سازها و هر کالایی که دارای ارزش فروش است و به صورت دیتا رد و بدل خواهد شد.

می‌توانید روی تک تک عملیات‌های خرید و فروش نظارت داشته باشید و تک تک خریدها را به صورت اختصاصی مورد پشتیبانی قرار دهید.

می‌توانید ...

 

 

راه‌اندازی نکسوس

اپلیکیشن IP.Nexus ماند همه Application ها به صورت مشخصی نصب می‌شود. ابتدا جدیدترین نسخه آن را از IPBFarsi دریافت کنید، سپس متحتویا فایل upload را در هاست خود آپلود کنید. سپس وارد Manage Applications & Modules در پنل ادمین شوید و برنامه نکسوس را نصب کنید. پس از نصب کامل برنامه از منوی Other Apps برنامه رسمی IP.Nexus را انتخاب کرده و تنظیمات آن را برای کانفیگ باز کنید.

 

نکته: دو ورژن از نکسوس همواره منتشر می‌شده است. معمولا بهترین نسخه برای کاربران نسخه ioncube است. سعی کنید همواره آخرین نسخه استیبل نکسوس در ورژن ioncube را روی انجمن نصب کنید.

 

تنظیمات Orders

نکسوس دارای ویژگی‌های مختلفی است و کاربردهای مختلفی را می‌توان از آن گرفت. بنابراین سعی می‌شود تنظیمات مهم‌ترین کاربردهای نکسوس آموزش داده شود.

 

نکته: کلمات انگلیسی که در طول این آموزش نوشته می‌شود قابل سرچ در قسمت جستجوی پنل ادمین (ACP) است. بنابراین برای پیدا کردن گزینه‌ها، مسیر کامل تنظیم آورده نمی‌شود، تنها کافی است کلمه انگلیسی را در ACP سرچ بزنید.

 

Transactions

اولین صفحه‌ای که برای تنظیمات نکسوس در پنل ادمین مشاهده خواهید کرد Transactions یا معاملات خواهد بود. این صفحه دارای تنظیمات خاصی نیست فقط و فقط یک صفحه است که آخرین خریدهای نکسوس توسط کاربران نمایش داده می‌شود. خریدهای موفق سبز رنگ و قرمز رنگ هم برای خریدهای ناموفق. هر خرید یا معامله (موفق یا ناموفق) این گزینه را دارد که مدیر آن را تایید کند یا لغو کند. برای مثال خریدی ناموفق بوده است ولی کاربر وجه را واریز کرده است ... کاربر در پشتیبانی یا هر فضای دیگری مدرکی از اعلام پرداختی نشان می‌دهد. شما پس از دیدن مدرک می‌توانید دستی خرید مربوطه را تایید کنید. یا شاید بخواهید حال یک نفر را بگیرید و خرید موفق او را لغو کنید؛ به هر حال شما ادمین هستید دیگه :D

 

در این صفحه تنظیماتی برای جستجوی دقیق هم هست تا مثلا خریدها را بتوانید جستجو کنید. مناسب برای زمانی است که تعداد خریدها بسیار بالاست و رکوردهای ثبت شده در صفحات قبلی هستند یا به هر دلیل نمی‌توانید پیدا کنید.

 

Invoices

صفحه بعدی Invoices یا فاکتورها خواهد بود. نکسوس برای هر معامله فاکتوری صادر می‌کند. این فاکتورها توسط ادمین و خریدار قابل مشاهده هستند. البته خریدار فاکتور را از بخش مشتریان خودش خواهد دید. مدیر در پنل ادمین می‌تواند فاکتور خرید را مشاهده کند و جزییات بیشتری از معامله کسب کند. درنظر بگیرید ممکن است خریدار تصمیم بگیرد پس از چند ساعت نظرش تغییر کند و از خرید کالای فیزیکی (یا الکترونیکی) منصرف شود. ادمین می‌تواند در این صفحه وضعیت فاکتور را تغییر دهد. آن را به دستور خریدار لغو کند و وجه را برگرداند. یا اصلا وضعیت فاکتور را به حالتی دیگر تغییر دهد. مثلا منقضی شده / درحال آماده سازی و ...

این بخش نیز دارای جستجو دقیقی است برای یافتن هرآنچه نمی‌یابیدش :D

 

Shipping Orders

کالاهای خریداری شده توسط خریدار، در صورتی که توسط شما ارسال شوند در این بخش نمایش داده می‌شوند. هرکالایی که نیاز به ارسال داشته باشد شما به عنوان ادمین در پنل ACP نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید. هر سفارش در این بخش دارای صفحه اختصاصی است و فاکتور دقیقی که ایجاد می‌شود قابل پرینت گرفتن است تا همراه با محصول پست شود. پیداست که می‌توانید در این مرحله نیز خرید را لغو کنید. پس از اینکه کالایی ارسال شد می‌توانید کد رهگیری و ... رو برای کاربر خریدار مشخص کنید. برای تعیین آدرس اینترنتی رهگیری پستی از قسمت Tracking URLs استفاده کنید.

 

Payout Requests

این بخش اختصاصی، صفحه‌ای است که هر کاربر که در کیف پول خود در نکسوس اعتباری دارد و درخواست برداشت از اعتبار را داده باشد لیست خواهد شد. ادمین می‌تواند مبلغ ذکر شده را به حساب مشخص شده کاربر واریز و این موضوع را به او اعلام کند. سپس روی دکمه سبزرنگ و تیک خورده Pay کلیک کند. اگر هم ادمین ترجیخ داد واریز نکند روی دکمه قرمز Dismiss کلیک می‌کند.

 

Payments & Invoices

این بخش، جزئی از تنظیمات سیستم است و بخش مهمی محسوب می‌شود.

- Manually Approve all Payments? بهتر است روی No باشد. این گزینه اگر روی Yes باشد همه پرداختی‌ها (حتا موفق) باید قبل از هر کنشی به تایید مدیر برسند. از آنجایی که چه کاری است وقتی خرید با موفقیت انجام شده دوباره ادمین هم تایید کند بهتر است روی No باشد.

- Allow split payments over amount به صورت دیفالت روی 0 تنظیم است. این گزینه بیان می‌دارد که اگر کاربری در نکسوس اعتبار داشت بتواند خریدها را با همان اعتبار نیز پرداخت کند؟ 0 بله / -1 نه / عددی که تعیین شود جز این‌ها (مثلا 50000) بیان می‌کند که کاربر تا همین 50000 می‌تواند از اعتبارش در نکسوس برای این خرید استفاده کند و اگر قیمت محصول بیشتر بود بقیه پول را باید با درگاه پرداختی چیزی واریز کند.

- Under Review Stock Action این گزیننه بیان می‌دارد که اگر ادمین معامله‌ای را به حالت "درحال بررسی (Under Review)" تغییر وضعیت داد چه بلایی سر آن معامله بیاید؟ دو گزینه دارد که درحالت دیفال اگر باشد می‌توانید دلیل و نظر خود را برای این تغییر وضعیت به خریدار در تیکت اعلام کنید یا گزینه دیگر این است که نیازی به ساخته شدن تیکت پشتیبانی برای این وضعیت نمی‌بینید.

- Number of days before item expires that invoice is generated چند روز قبل از منقضی شدن یک کالا (کالایی که تعیین شده است تاریخ انقضا دارد و باید پس از آن تمدید شود) فاکتور برای مشتری صادر شود؟

- Number of days before invoice generating to send warning چند روز قبل از منقضی شدن یک کالا (کالایی که تعیین شده است تاریخ انقضا دارد و باید پس از آن تمدید شود) هشدار انقضا برای مشتری صادر شود؟

- Number of days before invoice expires چند روز قبل از انقضا کالا منقضی شود؟ این گزینه به صورت دیفالت روی صفر است و نورمالش هم همین است. کالا در تاریخ معین باید منقضی شود.

- Invoice Header & Invoice Footer در این دو بخش می‌توانید هدر و فوتر برای فاکتورهای صادر شده از نکسوس تعیین کنید.

- Users must be logged in to make donations? اگر سیستم کمک به سایت را با نکسوس راه‌اندازی کردید می‌توانید تعیین کنید فقط کاربران عضو بتوانند کمک کنند.

- MaxMind Key و Action to perform on error این گزینه‌ها برای غرب‌گرایان است :D

- Notification Types و Notification Email یکی از گزینه‌های جالب که می‌تواند کاربردی باشد؛ در لیست مشخص شده می‌توانید نوع نوتیفیکیشن (باخبرسازی) را انتخاب کنید و در فیلد بعدی یک آدرس ایمیل مشخص می‌کنید که نوتیفیکیشن‌های تعیین شده در بالا اگر ایجاد شد به آن ایمیل نیز ارسال شود.

- Billing "From" Email به صورت دیفالت در نوتیفیکیشن‌های ارسالی توسط نکسوس ایمیل سایت شما نوشته می‌شود. اگر بخواهید ایمیل دیگری نوشته شود این بخش را پر کنید.

 

تنظیمات Support Requests

تنظیمات خاصی ندارد. درخواست‌های پشتیبانی اینجا وارد می‌شوند و ادمین یا هر کاربری که تعیین شود می‌تواند از این بخش به پرسش‌های پشتیبانی پاسخ دهد. سرچ هم دارد و همه چیزش تابلو است :D باز سوالی بود در همین تاپیک بپرسید.

نکته: می‌توانید درخواست‌های پشتیبانی را "برچسب یا مارک" بزنید. مثلا حل شده / غیرقابل حل / درحال بررسی / مطالعه شد و هر انچه نیاز دارید. برای درست کردن چنین برچسب‌هایی وارد Statuses نکسوس شوید و برچسب‌های موجود را ویرایش یا برچسب‌های جدیدی را بسازید. نحوه ساخت برچسب در بخش خودش توضیح  داده می‌شود.

 

تنظیمات Customers

اولین بخش در این گروه از تنظیمات Search Customers است که مشخص است چه کاربدردی دارد. می‌توانید کاربر مورد نظر خود را بر اساس فی-لترهای جستجو پیدا کنید. نکته‌ای که هست شما پس اگر نکسوس را نصب داشته باشید، وقتی به بخش Members پنل ادمین بروید و لیست کاربران را ببینید، می‌توانید با انتخاب هر کاربر، لینک Customer او را نیز ببینید.

بخش دوم Customer Fields است. این بخش برای کاربران است. کاربان اطلاعات حساب خود را براساس این فیلدها مشخص می‌کنند. می‌توانید این فیلدها را ویرایش یا فیلدهای جدید بسازید.

 

تنظیمات Store Settings

به نظر خودم مهم‌ترین بخش نکسوس اگر این را ندانند بازم همین است :D تشکیل شده از 9 بخش زیرمجموعه که تک‌تک بخش‌های آن بایستی هر نکسوس کاری :D آن را بررسی کند.

 

Packages

پکیج یعنی آیتمی که می‌خواهید در صفحه اول فروشگاه قرار دهید. برای مثال می‌خواهید یک قطعه رایانه‌ای مثل هارد دیسک / یک DVD فیلم یا بازی / یک عدد دوچرخه یا اصلا همان یک عدد فایل دیتا مثلا قالب وردپرس و ... هر کالایی که قصد دارید برای فروش معرفی کنید از این بخش باید اقدام کنید. در همین بخش نیز می‌توانید دسته‌بندی ایجاد کنید. مثلا فیلم‌ها / بازی‌ها / خودرو / ساختمان :D / و ... و هر آیتم را در داخل همان دسته‌بندی قرار دهید. اصلا در این بخش می‌شود حق اشتراک نیز به فروش رساند. در فروشگاه نیز طبیعتا هر کالایی در دسته خودش برای مشتریان نمایش می‌یابد. برای مثال پرداخت مبلغ جهت ارتقا گروه کاربری که دارای محدودیت هست مثلا 6 ماه و ...

 

نحوه ساخت پکیج خود نیاز به یک پست دیگر دارد و برای شلوغ نشدن آموزش در پست بعدی ارسال می‌کنم.

 

Custom Package Fields

در این بخش می‌توانید برای پکیج‌ها فیلد اختصاصی بسازید. مثلا کالای شما در چند رنگ قابل عرضه است؟ می‌توانید فیلدی تعیین کنید و رنگ‌ها را برای کالا بنویسید و ...

 

Tax Classes

این گزینه برای تعیین مالیات است. مالیات را معمولا خریدار می‌پردازد. برای مثال ارسال کالا نیاز به مالیات‌هایی دارد که سیستم پستی آن را برای خدماتی مانند صمانت بسته بندی و ... هزینه می‌کند. این مبلغ به صورت درصدی است و ادمین می‌تواند تعیین کند که خریدار غیر از مبلغ پرداختی باید مالیاتش را هم بپردازد که درصد آن به مبلغ نهایی اضافه می شود.

 

Shipping Methods

نحوه ارسال را در این بخش مشخص می‌کنید. ارسال پستی / پست پیشتاز / پست هوایی / فضایی :D و ... شما به عنوان ادمین می‌توانید نوع ارسال را به همراه تعرفه‌هایش مشخص کنید تا خریدار در زمان خرید یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

- Name نام شیوه ارسال (مثلا پیک موتوری)

- Available To در چه ممالکی این شیوه ارسال قابل مشاهده و استفاده است.

- Base Price On تعرفه این شیوه برچه اساسی است. گزینه اول براساس وزن است. مثلا برخی ارسال‌های پستی وزن محصول را نیز حساب می‌کنند. باید آمار بگیرید و مقدار را وارد کنید. وزن اگر X باشد قیمت Y است. گزینه دوم براساس قیمت تمام شده فاکتور است. مثلا اگر X تومان قیمت تمام شده فاکتور بود قیمت این ارسال پستی می‌شود Y تومان. گزینه سوم براساس تعداد آیتم‌ها است. تعداد X بود قیمت Y است. قضیه X و Y را پایین توضیح می‌دهم:

- Rates در آموزش قبلی X همان Value است و Y هم Cost است. وزن، قیمت تمام شده یا تعداد، هرکدام که انتخاب شود در قسمت Value مقدار و در قسمت cost هزینه را بنویسید. اگر چند تعرفه وجود داشت شما یکی از ردیف ها را تکمیل کنید ردیف دوم و به همین ترتیب ردیف‌های بعدی ظاهر می‌شوند. مثال: وزن 500 گرم قیمت 1200 این یعنی اینکه وزن هر کالا از صفر تا 500 گرم باشد قیمت 1200 تومان هزینه پستی‌اش می‌شود. در ردیف دوم اگر نوشته شود 2 کیلو 3000 از 500 گرم تا 2 کیلو اگر محصول باشد قیمت 3 هزار تومان به مبلغ نهایی فاکتور۷ به عنوان هزینه پستی اضافه می‌شود. ردیف‌های سوم به بعدی هم وجود داشته باشند همین طور است. قیمت تمام شده فاکتور و تعداد محصول نیز همین سازوکار را دنبال می‌کند.

- Tax Class مالیات‌های مشخص شده در بخش مالیات را می‌توانید در شیوه ارسال لحاظ کنید.

 

Donation Goals

در این بخش می‌توانید سیستم کمک به سایت ایجاد کنید. شما می‌توانید هدف تعیین کنید مثلا هدف این ماه X تومان است. می‌توانید برای هدف خود توضیح بنویسید. کاربران از بخش مشتریان خود می‌توانند این صفحه را ببینند و مبلغی را جهت کمک واریز کنند.

 

Coupons

کوپن / بن / دیجی‌بن :D / کارت هدیه / اعتبار جایزه و هر چیز دیگر که اسمش را بگذارید در این بخش ایجاد می شود. زمانی که بخواهید به کاربران برای خریدها تخفیف بدهید. برای این کار باید یک کوپون جدید بسازید:

- Code یک کدی خودتان ایجاد کنید

- Discount چقدر از مبلغ نهایی فاکتور را این تخفیف کم می‌کند؟ می‌توانید مبلغ مشخص کنید یا درصد. برای مثال اگر قیمت نهایی محصول 100 تومان باشد اگر تعیین شود تخفیف 20 تومان است، کاربر 80 تومان واریز می‌کند. اگر نوشته شود 50٪ کاربر 50 تومان واریز می‌کند. در هر کوپن فقط می‌توان یکی از این دو را استفاده کرد.

- Limit to products این تخفیف شامل کدام محصولات شود؟ اگر محصولی انتخاب شود، کوپن فقط تخفیفی برای همان محصول است. اگر انتخاب نشود، تخفیف برای همه محصولات است.

- Include Renewals? این بخش شامل محصولاتی که نیاز به پرداخت هزینه تمدید دارند می شوند. برای مثال محصولی برای آنکه همچنان دراختیار مشتری باشد، نیاز هست تا در فواصل زمانی معین حق تمدید پرداخت شود. آیا قسد دارید این کوپن در زمان تمدید محصول نیز قابل استفاده باشد؟

- Limit discount to specified products? تخفیف فقط شامل محصولات تعیین شده باشد؟

- Limit to member groups این تخفیف برای چه گروه‌های کاربری لحاظ شود؟ برای مثال این تخفیف را تنها گروه کاربری که تعیین شود می‌تواند استفاده کند و اگر کد تخفیف به کاربری از گروه دیگر برسد، او نخواهد توانست از این کد استفاده کند.

- Coupon Uses تنظیماتی که به صورت پیش فرض روی 1- یا نامحدود است. در این بخش شما تعیین می‌کنید که این کوپن در کل چند بار قابل استفاده است. مثلا 100 اگر تعیین شود، درصورتی که صد بار این تخفیف توسط کاربران ساتفاده شود دیگر برای نفر 101 قابل استفاده نیست.

- Number of allowed uses per member به صورت پیش فرض این گزینه روی 1 تنظیم شده است. هر کاربر چندبار می‌تواند در خریدهایش از این تخفیف بهره مند شود؟ اگر روی 5 تنظیم شود، کاربر می‌تواند 5 بار (یعنی برای خرید 5 محصول) از این کد تخفیف برخوردار شود.

- Can be used in conjunction with other coupons? اگر این گزینه روی yes باشد، می‌توان کد کوپن این تخفیف را به همراه کوپن‌های دیگر نیز استفاده کرد. این یعنی کوپن جایزه. برای مثال کاربران همه گروه‌ها از یک کوپن تخفیف استفاده می‌کنند اما کاربران پرمیوم این کوپن را می‌توانند علاوه بر کوپن همگانی نیز استفاده کنند.

- Valid dates کوپن تا چه تاریخی اعتبار دارد؟ خالی برای همیشه. نوع تاریخ نیز به میلادی است.

 

 

Fraud Rules

قوانین تقلب ترجمه این بخش است. می‌توانید قوانینی معین کنید کهکاربر پیش از هر معامله‌ای آن را بخواند و در صورت تخطی از قوانین با جریمه مواجه شود. مثلا بن شود اتوماتیک یا از اعتبارش در کیف پول کسر شود و ...

 

Payment Gateways

درگاه‌های پرداخت از این بخش نصب و تنظیم می شوند. این بخش نیاز به توضیحات اضافی ندارد. هر درگاه پرداختی که از IPBFarsi دریافت کنید روش نصب آن توضیح داده شده است که براساس همان توضیح می‌توان براساس نوع درگاه از تنظیمات استفاده کرد.

مطالعه بیشتر: تبدیل ریال به تومان در برنامه ی نکسوس (فروشگاه)

 

Store & Client Area

آخرین و نهمین بخش رو به رنگی دیگر بولد کردم به دلیل اهمیت ویژه این بخش. همه تنظیمات بخش فروشگاه و پرداختی و ... از این بخش هست.

 

- Currency Code یا ایزو ۴۲۱۷ کد ایزو هست که طبق سامانه ایزو 4217 تمامی واحد پول‌های جهان کد بندی شده‌اند. در لینک مشخص شده می‌توانید کد 3 حرفی واحد پول‌ها را پیدا کنید. برای فارسی‌زبانان و ایرانیان که از واحد پولی ریال استفاده می‌کنند باید این قسمت رو IRR وارد کنند.

- Override locale این گزینه نیز بایستی برای فارسی زبانان پر شود. وارد کنید fa_IR

- Protected Groups چه گروه‌هایی محافظت شوند؟ معمولا این گزینه فقط برای روت ادمین لحاظ می‌شود. اگر پکیج تغییر گروه کاربری خرید گروهش تغییر نکند. اصلا پولی برای خرید ندهد :D کلا جزو آمارها نباشد :D

- Use https for sensitive information? نیاز به کانفیگ‌های خاصی هست. این گزینه تمامی اقدامات حساس مثل درخواست پشتیبانی، وارد کردن اطلاعات مشتری (شماره تلفن، کدپستی، آدرس و ...)، عملیات واریز وجه و نمایش کوپن و ... رو داخل استاندارد SSL انجام‌پذیر می‌کند. کلا نکسوس را می‌برد در استاندارد SSL. استاندارد SSL استانداردی است که به منظور رمز گذاری روی ارتباطات اینترنتی تعیین شده است و بیشتر بانک‌ها و موسسات مالی و مهم از آن استفاده می‌کنند.

-Store Online? فروشگاه نکسوس آنلاین باشد؟ توجه کنید که این گزینه نکسوس را آفلاین نمی‌کند و فقط بخش فروشگاه را آفلاین می‌کند.

- Store Offline Message پیغامی جهت نمایش به کاربران زمان آفلاین شدن فروشگاه.

- Can Access Store آفلاین بود چه گروهی بازم بتونه ببینه. معمولا ادمین‌ها هستن فقط.

- Default View نحوه نمایش محصولات Grid به صورت جدولی و List هم محصولات رو به صورت لیستی نمایش می‌دهد. این گزینه پیش فرض کننده هست.

- Allow other view? کاربران در فروشگاه بتوانند نوع نمایش را تغییر دهند.

- Number of products to show per page در هر صفحه چند محصول نمایش یابد

- Package Thumbnail Dimensions محصولات که به صورت Grid هستن کادر Grid در چه ابعادی باشه؟

- Show Stock Levels در صورتی که کاربری در کیف پولش در نکسوس اعتباری دارد، این اعتبار در فروشگاه آن گوشه نمایش یابد؟

- Minimum Order Amount حداقل مبلغ پرداخت. در این بخش مشخص می‌کنید که حداقل پرداخت چقدر باشد. مثلا اگر روی 1000 تومان تعیین شود، محصولات زیر قیمت 1000 نیز با قیمت 1000 به فروش می‌رسند.

- Terms and Conditions مطالعه قوانین قبل از خرید هست. دارای سه گزینه هست که دیفالت روی نمایش نیابد است. گزینه دوم عبارت با کلیک روی گزینه و تکمیل پرداخت شما قوانین را پذیرفته‌اید و گزینه سوم هم چک‌باکس ایجاد می‌کنه که باید کاربر تیک بزنه تا خرید انجام بشه.

- Terms and Conditions URL لینک کامل به صفحه قوانین. مثلا یک صفحه مجزا ساخته‌اید برای قوانین پرداخت و لینک به صفحه رو در این قسمت وارد می‌کنید.

- Client Area Text این بخش یک ادیتور کامل هست. کاربران به محض ورود به بخش مشتریان در همونصفحه اول این پیغام رو خواهند دید. کارکردهای گسترده‌ای داره. از این بخش میشه پیغام‌های عمومی به مشتریان داد. خبر تخفیف محصول / قوانین جدید / و ...

- Gift Vouchers کارت هدیه / در این بخش کارت هدیه می‌تونید ایجاد کنید.. به صورت دیفالت این بخش مقدار داره که می‌تونید الگو بگیرید.

- Hide personal information page? در بخش مشتریان صفحه وارد کردن مشخصات وجود داره، می‌خواید این بخش از دید کاربران پنهان بشه؟

- Minimum Topup Amount قسمت مهمی هست این بخش. شما می‌خواهید کاربران کیف پول نکسوس داشته باشند؟ این مقدار اگر روی 1- باشه، کاربران قادر هستند کیف پولنامحدود داشته باشند. مثلا کیف پولشون رو به میزان 20 هزار تومان شارژ کنند و در خرید ها از این کیف پول استفاده کنند. اگر روی 0 تنظیم بشه کاربران دیگر کیف پول نخواهند داشت. اگر مقدار خاصی معین بشه یعنی کاربر تا همون مقدار می‌تونه کیف پولش رو شارژ کنه.

- Maximum Credit Amount این گزینه برای تعیین حداکثر مبلغی هست که خود کاربر می‌تونه کیف پولش رو شارژ کنه.

- Show registration packages when registering? گزینه گلوبال هست. آیا می‌خواید محصولات نکسوس در زمان ثبت‌نام در سایت نمایش پیدا کنه؟ محصولات هر محصولی می‌تونه باشه ولی مفید برای پکیج‌های ارتقا گروه کاربری هست که کاربر در زمان ثبت‌نام گروه کاربری هم بتونه خریداری کنه. همون طور که گفتم این گزینه گلوبال هست و شما در زمان ساخت پکیج، می‌تونید تعیین کنید که چه پکیجی نمایش پیدا کنه و کدوم‌ها نمایش پیدا نکنند.

- Force users to purchase a package when registering? کاربر باید یک پکیج بخره وگرنه ثبت‌نام تکمیل نمیشه.

- Member group to use after registration but before package purchase? چه گروه‌هایی بتونند خرید در زمان رجیستر انجام بدن. دیفالت روی مهمان هست.

- Ask users for username when registering at checkout? نام کاربری از مهمان برای ساخته شدن اکانت خواسته بشه؟ اگر روی No باشه نام و نام خانوادگی که در مشخصات وارد کرده نام کاربری میشه.

- Use captcha and Q&A challenge when registering at checkout? کاپچا و سوال امنیتی در زمان خرید پکیج استفاده بشه؟

- Tracking URLs در این بخش می‌تونید آدرس رهگیری تعیین کنید. این بخش زمانی استفاده میشه که شما کالایی رو می‌خواید ارسال پستی کنید. ارسال کردید و کد رهگیری دریافت کردید. در این بخش اگر آدرس رهگیری اینترنتی رو وارد کنید می‌تونید در اون بخش استفاده کنید.

- Weight Units واحد وزن

- Show Tax In Store نمایش نرخ مالیات در فروشگاه

- Tax Description توضیحی برای بالایی

 

خوب دیگه واقعا خسته شدم بقیه آموزش در پست بعدی :D

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ادامه آموزش:

 

تنظیمات Hosting Settings

من با این بخش اصلا تخصصی کار نکردم ولی برای تست کارهایی انجام دادم. این بخش برای کسانی هست که هاست دارند و می‌خواهند پلن هاستینگ به فروش برسانند.

 

Queues

به معنی صف‌ها هست. فقط یک بخش داره و ساخت Queues هست که اون هم فقط یک ستینگ داره و باید نام‌گذاری کنید.

 

Servers

از این بخش می‌توانید سرورها و پلن هاستینگی که قصد فروش را دارید مشخص کنید.

- Add Servers وقتی روی این گزینه کلیک کنید دو آپشن وجود دارد. CPanel / WHM برای هاست‌هایی که از پنل CPanel / WHM استفاده می‌کنند. Dedicated / Monitoring Only هاستینگ اختصاصی. مثل سرور اختصاصی و همچنین سرور اختصاصی مجازی. هر یک گزینه‌هایی دارند که اهل فنش می‌دانند چیست.

- Audit Servers برای مشاهده حساب و کتاب سرورهای فروخته شده روی این بخش کلیک کنید.

 

Error Log

لاگ‌های ارورهایی که در سرورها ایجاد می‌شود در این صفحه فهرست می‌شود.

 

Hosting Settings

تنظیمات بخش هاستینگ از این محل قابل تنظیم است. تنظیمات جامعی به نظر می‌رسه و از اونجایی که کار نکردم اطلاع دقیقی از هیچ کدام ندارم.

 

Expected Output Monitoring Rules

تعیین قوانین برای مشتریان بخش هاستینگ.

 

تنظیمات Support Settings

این بخش شامل تنظیمات مهم نحوه پشتیبانی و سیستم تیکت در سایت هست.

 

Support Departments

دپارتمان یا بخش. در این بخش می‌توانید پشتیبانی را تقسیم بندی کنید. بخش فروش / بخش مالی / مدیریت / بخش پشتیبانی عمومی و ...

- Name نام دپارتمان

- Members can submit support requests to this department? کاربران بتوانند به این دپارتمان تیکت پشتیبانی ارسال کنند؟

- Requests should be associated with package? این گزینه، دپارتمان را اختصاصی می‌کند. برای مثال اگر روی Yes تنظیم شود، فقط کاربرانی که یکی از محصولات تعیین شده را خریده‌اند می‌توانند به این دپارتمان تیکت بزنند.

- Packages تعیین محصول برای ستینگ بالایی

- Pay Per Incident تیکت و پاسخ را پولی می‌کند. کاربر برای دریافت پاسخ در این دپارتمان پول بپردازد؟ اگر بله مبلغ را مشخص کنید / اگر خیر خالی رها کنید.

- Incoming Email وقتی کاربری تیکت ارسال می‌کند، این تیکت به چه ایمیلی ارسال شود؟

- Notify Email Addresses چه ایمیل‌هایی از ایجاد درخواست پشتیبانی در این دپارتمان باخبر شوند؟ می‌توانید چند ایمل تعین کنید و با کاما , جدا کنید.

- Notify on replies ایمیل‌های تعیین شده در ستینگ قبل، برای پاسخ های ارسالی به تیکت ارسالی در این دپارتمان هم ایمیل اطلاع رسانی بگیرند؟

 

Custom Support Fields

تعیین فیلدهای اضافی برای ارسال کنندگان تیکت. توضیح خاصی وجود نداره. مثلا شما می‌خواید کاربر اطلاعاتی اضافی رو برای ارسال تیکت وارد کنه. نام / نام خانوادگی / سطح تخصص در X و ... شما می‌تونید فیلدها رو محدود به دپارتمان خاصی کنید و این طور نیست که برای همه دپارتمان‌ها، یک فیلد اضافی به کار گرفته شود.

 

Support Staff

تعیین مسوول پاسخ‌دهنده برای دپارتمان‌ها در این بخش است. شما تعین می‌کنید دپارتمان مالی توسط چه کسانی پشتیبانی شوند / دپارتمان فروش توسط چه کسانی و ...

- Member Name و OR Member Group نام کاربر یا گروه کاربری مسوول را مشخص کنید

- Departments این مسوول، درواقع پشتیبان کدام دپارتمان باشد؟ یکی یا همه دپارتمان‌های ساخته شده را انتخاب کنید.

 

Statuses

تعیین برچسب برای تیکت‌های پشتیبانی از این بخش انجام می‌گیرد. درحال بررسی / بررسی شد / حل شد / غیرقابل حل / بسته شد و ... سیستم به صورت پیش‌فرض برچسب‌هایی تعیین کرده که همشون انگلیسی هستن و می‌تونید ویرایش کنید البته. روی ایجاد یک برچسب کلیک کنید.

- Internal Name نام برچسبی که مسوول می‌بیند

- Public Name نام برچسبی که کاربر ارسال کننده تیکت می‌بیند.

- Default Status for member replies? این برچسب، به صورت پیش فرض روی تیکت‌های کاربر ارسال کننده بخورد؟

- Default Status for staff replies? این برچسب، به صورت پیش فرض روی تیکت‌های مسوول پاسخ دهنده بخورد؟

- Status is open? این گزینه اگر روی Yes باشد، برچسب تیکت را برای مسوول باز نشان می‌دهد یعنی گفتگو می‌تواند ادامه داشته باشد. اگر روی No باشد مسوول تیکت را بسته می‌بیند ولی امکان ادامه بحث توسط هر دو طرف میسر است.

- Status is locked? این گزینه اگر Yes باشد، برچسب تیکت را کاملا می‌بندد و کاربر ارسال‌کننده تیکت راهی برای ادامه بحث ندارد. مناسب برای برچسب‌هایی مانند حل شد / بسته شد و ...

- Auto-assign? اگر روی Yes باشد، مسوولی که برچسب را انتخاب کند خودش به عنوان ارسال کننده تیکت مشخص می‌شود.

- Status Color در این بخش می‌توانید رنگی برای برچسب مشخص کنید.

 

Severities

نوع اهمیت تیکت را در این بخش می‌توان تعیین کرد. مثلا عادی / متوسط / بسیار مهم / اضطراری و ... / ریو ساخت یک نوع اهمیت کلیک کنید

- Name نام درجه اهمیت (مثال‌های بالا)

- Icon از میان آیکون‌ها یک مورد که متناسب اهمیت است انتخاب کنید.

- Color رنگ

- Default Severity? این درجه اهمیت به صورت دیفالت باشد؟ یعنی کاربر که تیکت ارسال کرد به صورت خودکار این درجه اهمیت را داشته باشد

- Members can set this severity? کاربران بتوانند این نوع اهمیت را انتخاب کنند.

- Run custom module when new request is created with this severity? یک حالت پیشرفته است و نیازی نیست. این بخش برای این است که در زمانی که این نوع اهمیت انتخاب شد، اقدامات اضافی صورت گیرد. (نیاز به کدنویسی PHP)

 

Stock Actions

تعیین پاسخ‌های پیش‌فرض و اتوماتیک. می‌توان با این بخش تعیین کرد که ارسال تیکت به یک بخش یا شخص و ... باعث دریافت چه پاسخی به تیکت زننده می‌شود.

 

Support Settings

تنظیمات مرتبط با بخش پشتیبانی

- Highlight requests older than در این بخش می‌توان یک محدوده زمانی تعیین کرد که تیکت‌های ارسالی در آن تاریخ هایلایت شود.

- Base above setting on تیکت‌ها بر چه اساس مرتب شوند؟ به ترتیب: زمان ساخت / زمانی که تیکت دوباره باز شد / زمان أخرین پاسخ

- Severity Text پیغام پیش فرضی که پایین نوع اهمیت نوشته می‌شود.

- Pay-Per-Incident Tax Class تیکت‌هایپولی شامل مالیات شوند؟ می‌توانید مالیاتی که در بخش مالیات ایجاد کردید را انتخاب کنید.

- Enable Customer Feedback این بخش اگر روی Yes باشد، تیکت زننده می‌تواند به پاسخ‌های مسوول امتیاز ستاره‌ای بدهد.

- Auto-resolve support requests older than x days تعداد روزهایی که تیکت‌های باز ولی بدون پاسخ به صورت خودکار بسته (برچسب حل شد) شود

- Notify x hours before resolving مرتبط با ستینگ بالایی / چند ساعت قبل از بسته شدن خودکار تیکت، ایمیل اطلاع رسانی در این مورد به تیکت زننده ارسال شود؟

- Statuses to auto-resolve برچسبی که به تیکت‌های حل شده می‌خورد تا آن تاپیک بسته شود را انتخاب کنید

- Resolved status برچسب حل شده کدام برچسب باشد؟ قابل انتخاب توسط کاربر / مسوول و یا اتوماتیک

- بخش Incoming Email تنظیمات حساسی دارد و روی دیفالت باید بماند معمولا // هماهنگ با سیستم ایمیل تنظیم شده برای کل انجمن

- Support "From" Email به صورت پیش فرض، ایمیل‌های اطلاع رسانی تکت به نام ایمیل رسمی سایت است / اگر ایمیل دیگری باید باشد در این بخش وارد کنید.

 

تنظیمات Promotion

یکی دیگر از بخش‌های مهم تنظیمات Promotion است.

 

Advertisements

در این بخش می‌توانید بنرهای تبلیغاتی (متنی و تصویری) برای بخش‌های مختلف سایت تنظیم کنید. عمکلکرد این بخش بسیار پیشرفته است. همچنین می‌توانید از طریق این بخش یک حالت فروش فضای تبلیغات داشته باشید. به این معنی که بخشی از سایت را تعیین کنید، کاربر آن بخش را در قالب پکیج انتخاب و خریداری می‌کند و برای مدت تعیین شده در آن بخش تبلیغات انجام می‌دهد.

برروی ساخت یک تبلیغات کنید / یکی از دو نوع تبلیغات با کدهای HTML (تبلیغات متنی) و یا تبلیغات بنری را انتخاب کنید. هر دو دارای تنظیمات نسبتا مشابهی هستن. تنظیمات پایین برای تبلیغات بنری هست.

- Locations محل تبلیغ را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید.

- Custom Locations اگر قصد تبلیغ در بخشی را دارید که در لیست بالا نبود این بخش را در این قسمت وارد کنید.

- Upload Image بنر را در این بخش آپلود کنید

- OR Enter Image URL اگر بنر باید از ادرسی وارد شود لینک بنر را وارد کنید

- Link URL بنر به چه صفحه‌ای لینک شود؟ به عبارتی Landing Page بنر کجا است

- Exempt Groups گروه‌های کاربری مشخص شده این بنر را نخواهند دید. مناسب برای گروه‌های پرمیوم و پولی که بنر ها مزاحمشان نشه / پول دادن دیگه :D

- تنظیمات Active برای مشخص کردن چگونگی نمایش بنر است. بنر فعال باشد؟ محدوده انقضا (رسیدن به تعداد مشخصی نمایش و یا کلیک باعث انقضا شود) از چه تاریخی نمایش شروع شود؟ تا چه تاریخی؟

- Current Counts در این بخش آمار بنر نمایش داده می شود. چند بار کلیک شده و چند بار نمایش داده شده است. هر دو برای ادمین قابل ویرایش هم هستند.

 

 

Referral Banners

توسط بخش ریفرال (معرفی) می‌توانید کاربران خود را تشویق به استفاده از بنرهای تبلیغاتی سایت خود کنید. بنرهایی طراحی کنید و از کاربران بخواهید آن را تبلیغ کنند. این بخش در صورت فعال بودن در بخش مشتریان نمایش می‌یابد.

 

Commission Rules

سومین بخش تعیین شرایط برای عملیات‌های مختلف است. برای مثال کاربری که بنر تبلیغاتی سایت شما را استفاده کرد چه پاداشی بگیرد؟ به حساب کیف پول در نکسوس وجه واری شود / تخفیف بگیرد یا کلا گروه کاربری‌اش ارتقاع پیدا کند. می‌توانید مثلا مشخص کنید خرید از قروشگاه نکسوس اگر توسط هرکابر انجام شود، کاربر پاداش گیرد. مثلا اگر X تومان در فروشگاه خرج کرد، به گروه کاربری Y ارتقا یابد یا مبلغی به کیف پول نکسوسش واریز شود ...

 

Promotion Settings

تنظیمات هر سه بخش بالا در این صفحه قابل مشاهده و کانفیگ است.

 

- Circulation Mode نحوه نمایش تبلیغات چطور باشه؟ تصادفی یا جدیدترین تبلیغات

- Advertisement Alignment چیدمان بنر/تبلیغات متنی چه طوری باشد؟ وسط / راست یا چپ

- Enable Referrals سیستم ریفرال (دعوت) فعال باشد؟

- Allow users to view commission rules? کاربر معرف بتواند شرایط پاداش‌های تعیین شده را ببیند؟

- Alternative Commission Rules Text پیغامی جداگانه برای نمایش شرایط پاداش

- Allow credit withdrawals? آیا کاربران بتوانند درخواست برداشت از کیف پول نکسوس را بدهند؟ اگر Yes باشد یک بخش اختصاصی جدید در صفحه کیف پول بخش مشتریان ایجاد می‌شود که کاربر می‌تواند درخواست مبلغی جهت برداشت کند. این درخواست به محض ایجاد توسط نوتیفیکیشن به اطلاع ادمین می‌رسد.

- Minimum Payout Request تعیین حداقل میزان برداشت. برای مثال کاربری دارای 10 هزار تومان اعتبار در کیف پول نکسوس است. اگر حداقل برداشت 20 هزار تومان باشد کاربر تا زمانی که اعتبار کیف پول را 20 هزار تومان نکند نمی‌تواند کل مبلغ را برای برداشت درخواست دهد.

- No Commission Groups جزو خارج از آمارها هست :D معمولا فقط ادمین کمیسیونی برای سایت پرداخت نمی‌کند.

 

 

بخش Reports

این بخش شامل گزارش‌هایی دقیق از همه اجزای نکسوس است. گزارش‌هایی واقعا دقیق و کاربردی. نیاز به تنظیماتی ندارد این بخش و گزارش‌ها کاملا گویا هستند.

 

 

پایان آموزش تنظیمات عمومی

تنظیمات عمومی نکسوس تمام شد. در پست بعدی در مورد تنظیمات ساخت پکیج اموزش ارسال می‌کنم. البته اگر لایک‌ها همین طوری باشه منصرف میشم :D

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ادامه آموزش در پست دوم قرار گرفت.

 

// این پست هم رزرو برای آموزش دقیق ساخت انواع پکیج //

 

 

البته اگر لایک‌ها همین طوری باشه منصرف میشم :D

خیلی وقتم رو این آموزش امروز گرفت ولی ظاهرا نیاز به مصرف این مقدار وقت نبوده :sad1:

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ادامه آموزش در پست دوم قرار گرفت.

 

// این پست هم رزرو برای آموزش دقیق ساخت انواع پکیج //

 

خیلی وقتم رو این آموزش امروز گرفت ولی ظاهرا نیاز به مصرف این مقدار وقت نبوده :sad1:

رضا جان برای بیشتر بچه ها عالیه ، تو یه روزی که زیاد لایک نمیگیری :D

برو تو تاپیک های خود نکسوس ، خیلیا منتظر این آموزش ها هستند !

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 ماه بعد...

من در لوکال تست کردم با تنظیمات انجمن شما و مشکلی وجود نداشت.

یعنی به پیغام‌گذار هم ایمیل ارسال نمیشه؟ این مورد ارتباطی با نکسوس نداره. چک کنید از انجمن شما ایمیل ارسال میشه؟

 

همچنین از این تاپیک دیگه برای پشتیبانی استفاده نکنید. این چندتا پست هم بهتره حذف بشن.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 ماه بعد...

با سلام.

با توجه به اینکه نمیشه پست قبلی رو ویرایش کرد آخرین آموزش رو در پست جدید ارسال می‌کنم.

 

آخرین آموزش در مورد ایجاد پکیج در فروشگاه نکسوس هست. پکیج به آیتم‌های فیزیکی (مثل پوشاک، خودرو، فیلم و کارتون (CD, DVD و ...) و همچنین آیتم‌های غیرفیزیکی مثل کالاهای نرم‌افزاری مثل برنامه، پوسته و قالب CMS و در مجموع هر کالایی که نیازی به ارسال پستی نداره و کاربر میتونه دانلود کنه. آیتم غیرفیزیکی شامل Subscription هم میشه. به این مفهوم که می‌توان آیتم یا آیتم‌هایی به منظور فروش حق اشتراک درنظر گرفت تا کاربران با خرید اون بتوانند در گروه کاربری معین شده‌ای قرار بگیرند و از مزایای اون بهره‌مند شوند.

 

وارد بخش Packages نکسوس شوید و آموزش را پیگیری کنید.

 

ایجاد پکیج در نکسوس

 

  1. ابتدا باید گروه ایجاد کنید. فلسفه  ساخت گروه هماند فلسفه ساخت دسته برای انجمن / بخش دانلود / گالری و ... است. آیتم‌ها باید در قالب دسته بندی مرتب شوند. برای مثال فیلم و سریال / بازی / پوشاک / حق اشتراک‌ها و ...
  2. پس از ایجاد گروه‌های مورد نیاز از قسمت مشخص شده در زیر، روی دکمه + گروه مورد نظر خود کلیک کنید تا آیتمی برای آن گروه ایجاد کنید. post-1909-0-11187300-1430455117_thumb.jp
  3. پس از کلیک روی ایجاد آیتم جدید برای یک گروه، چهار گونه آیتم برای ادامه کار درخواست می‌شود. Package Group / Product / Advertisement Package / Hosting Package هر یک از این گزینه‌ها نوع مشخصی از آیتم را معرفی می‌کند و به فراخور موضوع دارای گزینه‌های مرتبط است.

 

  • Package Group: این نوع آیتم در حقیقت همان ساخت یک گروه یا دسته بندی است و شامل ارسال یک آیتم نمی‌شود / تنها حکم یک دسته مادر برای آیتم‌های درونش را دارد.
  • Product: این بخش مهم‌ترین گزینه است زیرا بیشتر آیتم‌ها از طریق همین گزینه قابل ساخت هستند. از جمله آیتم‌های فیزیکی / نرم‌افزاری و حق اشتراک. روی این بخش کلیک کنید و آموزش را پیگیری نمایید.
    • Basic Setting
      • Package Name: نام پکیج یا یتم. برای مثال فیلم سینمایی ... / بازی رایانه‌ای .... / پوشاک ... / حساب کاربری پرمیوم و ...
      • Package Description: آیتم را توصیف کنید تا مشتری درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند.
      • Package Group: این آیتم در کدام گروه قرار دارد؟ این بخش از گروه‌بندی ابتدای آموزش پیروی می‌کند و هر آیتم باید در گروهی که از این بخش مشخص می‌شود قرار بگیرد.
      • Number In Stock: مشخص کنید چه تعداد از این آیتم در انبار وجود دارد؟ برای رد کردن این آپشن (یعنی تعداد نامحدودی از آیتم موجود است) کافی است عدد 1- را وارد کنید.
      • Show on registration form?: از طریق این آپشن می‌توان این آیتم را در زمان ثبت نام کاربران نمایش داد تا توسط کاربران تازه وارد دیده و بررسی شود.
      • Show in Store?: آیتم در بخش فروشگاه نکسوس نمایش داده شود؟
      • Feature in Store?: این آپشن آیتم را مهم می‌کند و در بالای بخش فروشگاه قرار می‌دهد. مناسب برای متمایز کردن محصول در فروشگاه.
      • Limit to member groups: چه گروه‌های کاربری بتوانند آیتم را مشاهده و خرید کنند؟ انتخاب نکردن گروه به مفهوم مشاهده توسط همه گروه‌ها است.
      • Enable Product Reviews?: این بخش در صورتی که فعال باشد، تنها خریداران می‌توانند در مورد محصول نظر و نقد خود را بنویسند تا در صفحه محصول برای کاربران دیگر نمایش داده شود.
      • Reviews must be approved before they are shown?: نقدهای نوشته شده پیش از انتشار عمومی منوط به پذیرش توسط مدیر شود.
      • Packages that this package can be associated with: این بخش آیتم را غیرمستقل می‌کند. به این مفهوم که کاربان زمانی که آیتم مشخص شده از این آپشن را خریداری کردند بتوانند همراه با آن آیتم جدید را نیز مشاهده/خرید کنند.
      • Package must be associated?: مشابه بالا، یتم باید همراه با آیتم دیگری خریداری شود و امکان خرید مستقل ندارد. مناسب برای آیتم‌هایی که می‌توان در همه آیتم‌های دیگر یک گروه حکم آیتم همراه را داشته باشد. مثل کارت جایزه و ...
      • Group renewals?: در صورتی که این آیتم غیرمستقل باشد، زمانی که آیتم مادر (آیتمی که با خرید آن، آیتم جدید قابل دریافت شده) شامل هزینه تجدید شود آیتم همراه نیز شامل این هزینه شود. برای مثال اگر دوره X ماهه حق اشتراک گروه کاربری پرمیوم تمام شود، این آیتم نیز تا زمان تمدید حق اشتراک برای کاربر غیرفعال شود.
      • Custom Error: این ارور مخصوص عملیات آپشن قبلی است. زمانی که نیاز است تا به کاربر گفته شود برای استفاده از این آیتم باید آیتم مادر تمدید دوره شود.
      • Offer Upsell?: اگر این گزینه فعال باشد، به کاربران خریدار گروه این آیتم پیشنهاد خرید این آیتم داده می‌شود.
    • Images
      • در این بخش می‌توانید برای آیتم خود، به تعدادی که نیاز دارید تصویر قرار دهید. این بخش می‌تواند نامحدود تصویر را شامل شود.
    • Product Settings
      • Is physical?: آیا آیتم فیزیکی است؟ خیر در این گزینه می‌تواند برای آیتم‌های غیرفیزیکی مثل نرم‌افزار قابل دانلود (قالب / تم / پوسته / پلاگین و ...) باشد.
      • Is subscription?: آیتم به صورت فروش حق اشتراک است؟ حق اشتراک معمولا به هزینه‌ای گفته می‌شود که کاربران عضو با پرداخت آن به گروه کاربری بالاتر و دسترسی‌های بیشتر دست پیدا می‌کنند.
      • Shipping Options: مناسب برای کالاهای فیزیکی. شیوه‌های ارسال این آیتم فیزیکی را مشخص کنید. درصورت انتخاب چند نوع شیوه ارسال، این بخش در زمان خرید شامل حق انتخاب به مشتری می‌شود.
      • Weight: وزن محصول فیزیکی؟
      • License Key: فعال بودن این گزینه باعث ایجاد کد لایسنس برای محصول می‌شود. این کار باعث می‌شود تا خریدار تنها با استفاده از همان لایسنس از محصول استفاده و از پشتیبانی سایت شما برخوردار شود.
      • Identifier: سیستم از چه طریقی خریدار محصول لایسنس دار را شناسایی کند؟ مناسب‌ترین گزینه ایمیل است.
      • Number of times license key can be used: تعداد دفعات استفاده از لایسنس. اگر این گزینه روی 1 تنظیم شود کاربر می‌تواند یک بار از محصول استفاده کند. این به معنی یک بار مصرف بودن محصول است ولی به معنی کوتاه بودن عمر محصول نیست. محصول در صورت داشتن هزینه تمدید به صورت دوره‌ای و در صورت نداشتن هزینه تمدید به صورت مادام‌العمر برای کاربر فعال است. 1- برای استفاده نامحدود یک آیتم.
    • Pricing
      • Base Price: هزینه (قیمت) محصول.
      • Tax Class: گزینه‌های مالیاتی شامل آیتم شود؟ در صورت مثبت بودن یکی از گزینه‌های ایجاد شده را برگزینید.
      • Renewals: گزینه بسیار کاربردی تمدید. این گزینه به مشتری امکان می‌دهد تا محصول خود را تمدید کند، بدون آنکه از نو خریداری کند. برای مثال اگر کاربری با پرداخت 5 هزار تومان از طریق این آیتم حق اشتراک 1 ساله خریده است، می‌تواند پس از مدت معین شده با پرداخت هزینه 3 هزار تومان حق اشتراک خود را یک سال دیگر تمدید کند. این گزینه شامل تنظیمات بیشتری نیز می‌باشد.
        • دوره تمدید به صورت روزانه/هفتگی/ماهانه و سالیانه قابل انتخاب است.
        • Renewal price: هزینه تمدید چقدر است؟
        • Add to base price on purchase: هزینه ذکر شده به قیمت کل اضافه شود؟ برای مثال اگر هزینه تمدید 3 هزار تومان و هزینه خرید اولیه 5 هزار تومان باشد، کاربر برای تمدید باید 8 هزار تومان بپردازد.
      • Number of days before this package expires that a user can renew: از چند روز پیش از پایان دوره، کاربر می‌تواند محصول را تمدید کند؟ 1- باعث می‌شود کاربر در هر زمان بتواند محصول را تمدید کند.
      • Number of days in advance that a user can renew: چند روز در بازه تعیین شده این آپشن کاربر می‌تواند محصول را تمدید کند؟ برای مثال اگر آیتمی به صورت تمدید هفتگی است (هر 7 روز نیاز به تمدید دارد) اگر این آپشن روی 30 باشد، کاربر می‌تواند در یک مرتبه 4 بار تمدید انجام دهد.
      • Usergroup Discounts: از طریق این بخش می‌توان به خریداران مشخص از گروه تعیین شده تخفیفی معین را تعیین کرد. برای مثال گروه کاربری پرمیوم بتواند این محصول 50 هزار توانی را (50-) هزار تومان خرید کند.
      • Loyalty Discounts: گزینه فوق‌العاده تخفیف به وفاداران! برای مثال می‌توان تعیین کرد که این آیتم برای خریدارانی که دارای X خرید یا بیشتر از محصولات دیگر فروشگاه هستند با قیمتی پایین‌تر قابل خرید باشد.
      • Bulk Discounts: تخفیف فله‌ای ! (:D) اگر خریدار این آیتم، در سبد خرید خود چند سفارش از یک محصول (مشخص شده) را داشته باشد، این آیتم با هزینه‌ای کم‌تر دراختیار وی قرار می‌گیرد.
      • Bundle Discounts: تخفیف بسته‌ای به این شکل است که اگر این آیتم با محصول مشخصی خریداری شود شامل درصد تخفیف مشخصی می شود. (آپشنی نیز وجود دارد که آیتم را شامل تخفیف با دیگر محصولات می‌کند)
      • Payment Options: شیوه‌های پرداخت هزینه آیتم را مشخص کنید. اگر شامل چند نوع شیوه پرداخت شود ح انتخاب برای مشتری درنظر گرفته خواهد شد.
    • Actions
      • Change Member Group: خرید محصول باعث تغییر گروه کاربری شود، مناسب برای آیتم‌های حق اشتراک
      • Return users to previous group once expired?: زمانی که دوره محصول تمام شد، کاربر به گروه پیشین خود برگردد؟
      • Add Secondary Groups: تغییر گروه ثانویه کاربر. این گزینه هم می‌تواند مستقل و هم همراه باشد. در صورتی که آپشن اول (تغییر گروه کاربری) انتخا نشده باشد و این گزینه انتخاب شود، تنها گروه ثانویه تغییر می‌کند. در صورتی که آپشن نخست انتخاب شده باشد و این گزینه نیز انتخاب شود، ارتقا کاربر هم شامل یک گروه کاربری اصلی و هم یک گروه کاربری ثانویه در یک بار خرید می‌شود.
      • Remove added secondary groups once expired?: زمان پایان دوره محصول، گروه ثانویه کاربر حذف شود؟
      • Add Permission Set Overrides: این گزینه می‌تواند کاربر را بدون تغییر گروه کاربری شامل پرمیشن‌های سراسری کند.
      • Remove added permission sets once expired?: حذف پرمیشن‌های جدید زمانی که آیتم منقضی شد؟
      • Run custom module on subscription start/end?: این گزینه پیشرفته است. می‌توان عملی خاص توسط PHP نوشت که در آپشن‌ها وجود نداشته است.
      • Notify Email Addresses: تعیین آدرس ایمیل(هایی) برای ارسال اطلاع رسانی، زمانی که این آیتم خرید شود.
    • Upgrading/Downgrading
      • Allow Upgrading?: فعال بودن این گزینه باعث می‌شود تا خریداران آیتم از این گروه بتوانند به این آیتم آپگرید کنند. برای مثال اگر این آیتم (حق اشتراک 1 ساله) در گروه: حق اشتراک‌ها بود، کاربرانی که حق اشتراک 6 ماهه را از مین گروه خریده‌اند، می‌توانند به این آیتم (حق اشتراک 1 ساله) اپگرید کنند.
      • Charge difference when upgrading?: آپگرید شامل پرداخت شارژ تمدید شود؟
      • Allow Downgrading?: امکان داون گرید محصول به محصولات دیگر این گروه.
      • Refund difference when downgrading?: داونگرید شامل بازپرداخت هزینه شارژ آپگرید شود؟
    • Custom Page
      • Custom Page: در این ادیتور محتوایی را که می‌خواهید به خریدار در صفحه بخش مشتریان وی نمایش داده می‌شود را تایپ کنید. این بخش می‌تواند دقیقا مشابه صفحه اول و یا متفاوت با آن باشد. این صفحه منحصرا به کاربران خریدار در بخش مشتریان خودشان نمایش داده می شود.
      • Show Support Options?: آیتم شامل گزینه‌های پشتیبانی باشد؟
      • Support Department: پشتیبان محصول چه گروه کاربری باشد؟ تیکت‌های ارسالی خرداران این آیتم تنها توسط این کاربران قابل بازبینی/پاسخ‌دهی است. این گروه باید حتما به پنل ادمین (ACP) دسترسی داشته باشد.
      • Support Severity: تیکت‌های پشتیبانی محصول از چه درجه اهمیتی برخوردار باشد؟
  • Advertisement Package: سومین نوع پکیج‌ها ایجاد پکیج تبلیغاتی است. از طریق این پکیج‌های جذاب می توان آیتم‌های تبلیغاتی درنظر گرفت. به صورتی که کاربر با خرید آیتم بتواند بنر تبلیغاتی در بخش‌های تعین شده سایت شما قرار دهد.
    • Basic Settings
      • Package Name: نام پکیج یا یتم. برای مثال فیلم سینمایی ... / بازی رایانه‌ای .... / پوشاک ... / حساب کاربری پرمیوم و ...
      • Package Description: آیتم را توصیف کنید تا مشتری درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند.
      • Package Group: این آیتم در کدام گروه قرار دارد؟ این بخش از گروه‌بندی ابتدای آموزش پیروی می‌کند و هر آیتم باید در گروهی که از این بخش مشخص می‌شود قرار بگیرد.
      • Number In Stock: مشخص کنید چه تعداد از این آیتم در انبار وجود دارد؟ برای رد کردن این آپشن (یعنی تعداد نامحدودی از آیتم موجود است) کافی است عدد 1- را وارد کنید.
      • Show on registration form?: از طریق این آپشن می‌توان این آیتم را در زمان ثبت نام کاربران نمایش داد تا توسط کاربران تازه وارد دیده و بررسی شود.
      • Show in Store?: آیتم در بخش فروشگاه نکسوس نمایش داده شود؟
      • Feature in Store?: این آپشن آیتم را مهم می‌کند و در بالای بخش فروشگاه قرار می‌دهد. مناسب برای متمایز کردن محصول در فروشگاه.
      • Limit to member groups: چه گروه‌های کاربری بتوانند آیتم را مشاهده و خرید کنند؟ انتخاب نکردن گروه به مفهوم مشاهده توسط همه گروه‌ها است.
      • Enable Product Reviews?: این بخش در صورتی که فعال باشد، تنها خریداران می‌توانند در مورد محصول نظر و نقد خود را بنویسند تا در صفحه محصول برای کاربران دیگر نمایش داده شود.
      • Reviews must be approved before they are shown?: نقدهای نوشته شده پیش از انتشار عمومی منوط به پذیرش توسط مدیر شود.
      • Packages that this package can be associated with: این بخش آیتم را غیرمستقل می‌کند. به این مفهوم که کاربان زمانی که آیتم مشخص شده از این آپشن را خریداری کردند بتوانند همراه با آن آیتم جدید را نیز مشاهده/خرید کنند.
      • Package must be associated?: مشابه بالا، یتم باید همراه با آیتم دیگری خریداری شود و امکان خرید مستقل ندارد. مناسب برای آیتم‌هایی که می‌توان در همه آیتم‌های دیگر یک گروه حکم آیتم همراه را داشته باشد. مثل کارت جایزه و ...
      • Group renewals?: در صورتی که این آیتم غیرمستقل باشد، زمانی که آیتم مادر (آیتمی که با خرید آن، آیتم جدید قابل دریافت شده) شامل هزینه تجدید شود آیتم همراه نیز شامل این هزینه شود. برای مثال اگر دوره X ماهه حق اشتراک گروه کاربری پرمیوم تمام شود، این آیتم نیز تا زمان تمدید حق اشتراک برای کاربر غیرفعال شود.
      • Custom Error: این ارور مخصوص عملیات آپشن قبلی است. زمانی که نیاز است تا به کاربر گفته شود برای استفاده از این آیتم باید آیتم مادر تمدید دوره شود.
      • Offer Upsell?: اگر این گزینه فعال باشد، به کاربران خریدار گروه این آیتم پیشنهاد خرید این آیتم داده می‌شود. 
    • Images
      • در این بخش می‌توانید برای آیتم خود، به تعدادی که نیاز دارید تصویر قرار دهید. این بخش می‌تواند نامحدود تصویر را شامل شود.
    • Advertisement Settings
      • Locations: بنرها در چه محلی از سایت قرار بگیرند؟
      • Custom Locations: درصورتی که در میان گزینه‌ها، محل مورد نیاز وجود نداشت از بخش محل مورد نظر در سایت خود را مشخص کنید.
      • Exempt Groups: گروه‌های مشخص شده در این بخش از مشاهده این آیتم تبلیغی معاف هستند.
      • Expire: آیتم تبلیغی چگونه به پایان برسد؟ تعداد دفعات نمایش یا تعداد دفعات کلیک روی بنر را مشخص کنید.
      • Maximum Image Height (in pixels): بنر کاربر حداکثر چقدر طول داشته باشد (پیکسل)
      • Maximum Image Width (in pixels): بنر کاربر حداکثر چقدر عرض داشته باشد (پیکسل)
    • Pricing
      • Base Price: هزینه (قیمت) محصول.
      • Tax Class: گزینه‌های مالیاتی شامل آیتم شود؟ در صورت مثبت بودن یکی از گزینه‌های ایجاد شده را برگزینید.
      • Renewals: گزینه بسیار کاربردی تمدید. این گزینه به مشتری امکان می‌دهد تا محصول خود را تمدید کند، بدون آنکه از نو خریداری کند. برای مثال اگر کاربری با پرداخت 5 هزار تومان از طریق این آیتم حق اشتراک 1 ساله خریده است، می‌تواند پس از مدت معین شده با پرداخت هزینه 3 هزار تومان حق اشتراک خود را یک سال دیگر تمدید کند. این گزینه شامل تنظیمات بیشتری نیز می‌باشد.
        • دوره تمدید به صورت روزانه/هفتگی/ماهانه و سالیانه قابل انتخاب است.
        • Renewal price: هزینه تمدید چقدر است؟
        • Add to base price on purchase: هزینه ذکر شده به قیمت کل اضافه شود؟ برای مثال اگر هزینه تمدید 3 هزار تومان و هزینه خرید اولیه 5 هزار تومان باشد، کاربر برای تمدید باید 8 هزار تومان بپردازد.
      • Number of days before this package expires that a user can renew: از چند روز پیش از پایان دوره، کاربر می‌تواند محصول را تمدید کند؟ 1- باعث می‌شود کاربر در هر زمان بتواند محصول را تمدید کند.
      • Number of days in advance that a user can renew: چند روز در بازه تعیین شده این آپشن کاربر می‌تواند محصول را تمدید کند؟ برای مثال اگر آیتمی به صورت تمدید هفتگی است (هر 7 روز نیاز به تمدید دارد) اگر این آپشن روی 30 باشد، کاربر می‌تواند در یک مرتبه 4 بار تمدید انجام دهد.
      • Usergroup Discounts: از طریق این بخش می‌توان به خریداران مشخص از گروه تعیین شده تخفیفی معین را تعیین کرد. برای مثال گروه کاربری پرمیوم بتواند این محصول 50 هزار توانی را (50-) هزار تومان خرید کند.
      • Loyalty Discounts: گزینه فوق‌العاده تخفیف به وفاداران! برای مثال می‌توان تعیین کرد که این آیتم برای خریدارانی که دارای X خرید یا بیشتر از محصولات دیگر فروشگاه هستند با قیمتی پایین‌تر قابل خرید باشد.
      • Bulk Discounts: تخفیف فله‌ای ! (:D) اگر خریدار این آیتم، در سبد خرید خود چند سفارش از یک محصول (مشخص شده) را داشته باشد، این آیتم با هزینه‌ای کم‌تر دراختیار وی قرار می‌گیرد.
      • Bundle Discounts: تخفیف بسته‌ای به این شکل است که اگر این آیتم با محصول مشخصی خریداری شود شامل درصد تخفیف مشخصی می شود. (آپشنی نیز وجود دارد که آیتم را شامل تخفیف با دیگر محصولات می‌کند)
      • Payment Options: شیوه‌های پرداخت هزینه آیتم را مشخص کنید. اگر شامل چند نوع شیوه پرداخت شود ح انتخاب برای مشتری درنظر گرفته خواهد شد.
    • Actions
      • Change Member Group: خرید محصول باعث تغییر گروه کاربری شود، مناسب برای آیتم‌های حق اشتراک
      • Return users to previous group once expired?: زمانی که دوره محصول تمام شد، کاربر به گروه پیشین خود برگردد؟
      • Add Secondary Groups: تغییر گروه ثانویه کاربر. این گزینه هم می‌تواند مستقل و هم همراه باشد. در صورتی که آپشن اول (تغییر گروه کاربری) انتخا نشده باشد و این گزینه انتخاب شود، تنها گروه ثانویه تغییر می‌کند. در صورتی که آپشن نخست انتخاب شده باشد و این گزینه نیز انتخاب شود، ارتقا کاربر هم شامل یک گروه کاربری اصلی و هم یک گروه کاربری ثانویه در یک بار خرید می‌شود.
      • Remove added secondary groups once expired?: زمان پایان دوره محصول، گروه ثانویه کاربر حذف شود؟
      • Add Permission Set Overrides: این گزینه می‌تواند کاربر را بدون تغییر گروه کاربری شامل پرمیشن‌های سراسری کند.
      • Remove added permission sets once expired?: حذف پرمیشن‌های جدید زمانی که آیتم منقضی شد؟
      • Run custom module on subscription start/end?: این گزینه پیشرفته است. می‌توان عملی خاص توسط PHP نوشت که در آپشن‌ها وجود نداشته است.
      • Notify Email Addresses: تعیین آدرس ایمیل(هایی) برای ارسال اطلاع رسانی، زمانی که این آیتم خرید شود.
    • Upgrading/Downgrading
      • Allow Upgrading?: فعال بودن این گزینه باعث می‌شود تا خریداران آیتم از این گروه بتوانند به این آیتم آپگرید کنند. برای مثال اگر این آیتم (حق اشتراک 1 ساله) در گروه: حق اشتراک‌ها بود، کاربرانی که حق اشتراک 6 ماهه را از مین گروه خریده‌اند، می‌توانند به این آیتم (حق اشتراک 1 ساله) اپگرید کنند.
      • Charge difference when upgrading?: آپگرید شامل پرداخت شارژ تمدید شود؟
      • Allow Downgrading?: امکان داون گرید محصول به محصولات دیگر این گروه.
      • Refund difference when downgrading?: داونگرید شامل بازپرداخت هزینه شارژ آپگرید شود؟
    • Custom Page
      • Custom Page: در این ادیتور محتوایی را که می‌خواهید به خریدار در صفحه بخش مشتریان وی نمایش داده می‌شود را تایپ کنید. این بخش می‌تواند دقیقا مشابه صفحه اول و یا متفاوت با آن باشد. این صفحه منحصرا به کاربران خریدار در بخش مشتریان خودشان نمایش داده می شود.
      • Show Support Options?: آیتم شامل گزینه‌های پشتیبانی باشد؟
      • Support Department: پشتیبان محصول چه گروه کاربری باشد؟ تیکت‌های ارسالی خرداران این آیتم تنها توسط این کاربران قابل بازبینی/پاسخ‌دهی است. این گروه باید حتما به پنل ادمین (ACP) دسترسی داشته باشد.
      • Support Severity: تیکت‌های پشتیبانی محصول از چه درجه اهمیتی برخوردار باشد؟
  • Hosting Package: پکیج ایجاد آیتم‌های هاستینگ. این بخش پیش از ایجاد آیتم نیاز به تنظیمات بخش هاستینگ نکسوس دارد.

 

پایان.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 سال بعد...

خدایی حیف این آموزش بود که فقط با یک دکمه تشکر کنم.آدمین جان معذرت میخوام اما این پست برای فرستادن تشکر ویژه از «رضا:نویسنده‌ی آموزش» باید ارسال میشد.خیلی خیلی زحمت کشیدید.سپاسگزارم

انتقاد:فقط یک ایراد کوچک آموزش داشت و اونم اینه که جایی معرفی نکردید که فایل‌های فروشی را کجا باید آپلود کنند.من فکر کنم همون قسمت زیر Costum page که جایی برای آپلود فایل هست اونجا باشه.

بهترین‌ها را برات آرزو دارم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...