رفتن به مطلب

در IPS 4.0 چه تغییرات و قابلیت‌هایی خواهید دید؟


MReza

ارسال‌های توصیه شده

با سلام و عرض خسته نباشید.

 

موضوع این تاپیک از اسمش مشخص هست. قرار هست این تاپیک به موضوع مهم ارائه نسخه چهارم از سیستم اجتماع ساز Invision Power Service بپردازد.

اجتماع ساز از این جهت که دیگر به همین سوییت فعلی هم نمی‌توان تنها لفظ انجمن ساز رو به تنهایی به کار برد، چه رسد به نسخه چهارم. در کل قرار است نام رسمی این سیستم به IPS Social Suite تغییر پیدا کند که در حقیقت سیستم انجمن‌سازی را وارد مرحله دیگری خواهد نمود.

 

در 4.0 چه تغییراتی در اولویت خواهد بود؟

 

اهم تغییرات در اینجا نوشته شده است. همچنین در این ارسال هم می‌توانید به صورت فهرستی، قابلیت‌ها را ببینید.

 

رابط کاربری مدرن تر

  • طراحی فول ریسپانسیو (Responsive) قالب‌ها / با استفاده از این تکنیک، این امکان فراهم است تا با مصرف منابع کم‌تر و بازدهی بالاتر، قالبی داشت که در هر دستگاهی، از گوشی‌های 3 اینچی تا نمایشگرهای X اینچی قابلیت نمایش بدون هیچ گونه مشکل ساختاری را تجربه کرد. (خبر مرتبط)
  • استفاده گسترده و بهینه از jQuery در قالب فریم‌ورک اختصاصی گروه IPS. / با استفاده از قابلیت‌های مدرن ارائه شده در نسخه 4.0، کاربران سایت با محیطی روبه‌رو خواهند شد که در کم‌تر سایتی آن را مشاهده کرده‌اند. در حال حاضر سیستم IPS به صورت کامل و بهینه از قابلیت‌های ایجکس (Ajax) استفاده می‌کند. این ویژگی یک پوئن مثبت در ساختار سایت‌های مدرن است. در نسخه 4.0 شاهد ارتقع عالی این ویژگی و افزوده شدن قابلیت‌های jQuery به آن خواهیم بود. در این حالت،اکثر فعالیت‌های کاربران در سایت، به صورت Inline است. شما نیاز به باز کردن صفحات در Tab جدید مرورگر نخواهید داشت و حتا باز کردن بیشتر لینک‌های صفحات در همان صفحه هم بدون ری‌لود صفحه است. در حقیقت همه چیز در یک خط خواهد بود که این قابلیت بی‌بدیل در کم‌تر سایتی مشاهده می‌شود. (برای نحوه کار Inline در IPS 4.0 به عنوان نمونه می‌توانید نحوه کار با پیغام‌های خصوصی را ببینید)
  • بیس کار به صورت کامل از HTML 5 استفاده خواهد کرد. HTML 5 یکی از جدیدترین و به روزترین استانداردهای قابل استفاده در صفحات وب است. این استاندارد در پاسخ به ضعف‌های استاندارد XHTML 1 و HTML 4 ارائه شد و بالاترین بازدهی ممکن را برای استفاده کنندگانش به ارمغان می‌آورد.

 

به روزرسانی و مدرن‌سازی بیش از پیش کدهای زیر بنایی

 

IPS 4.0 نمی‌خواهد به صورت کامل از نظر کدنویسی بازنویسی شود، اما بیشتر کدهای زیربنایی و مهم از نظر شیوه نگارش بروزرسانی و مدرن خواهد شد. این فرآیند دست توسعه دهندگان حرفه‌ای را برای استفاده از فریم‌ورک درونی IPS 4 کاملن باز می‌کند و آن‌ها می‌توانند به سهولت بیشتر و با مدرن‌ترین شیوه‌ها و استانداردهای وب، به توسعه نرم‌افزار بپردازند. همه این‌ها در حالی است که در IPS 4 یکی از اهداف مهم، کم کردن قابل توجه استفاده از منابع سرور است که تحقق خواهد یافت. با توجه به بروزرسانی این المان‌ها ضروری است.

  • در IPS 4.0 حداقل ورژن PHP، بایستی PHP 5.3 باشد.
  • حداقل ورزن MySQL بایستی MySQL 5.0.3 باشد.
  • IPS به صورت کامل از فضاهای نام PHP استفاده خواهد کرد.
  • کل ساختار پوشه‌ها و دایرکتوری‌ها، نام گذاری آ‌ن‌ها و ... مورد بازبینی مجدد قرار خواهد گرفت.
  • اپلیکیشن‌ها از این پس کاملن مستقل و دارای پوشه‌های مختص به خود خواهند بود. در حالت کنونی به طور مثال جاوااسکریپت‌ها، قالب‌ها، فایل‌های زبان و از این قبیل، به صورت پراکنده در دایرکتوری‌ها وجود دارند.
  • حداکثر سازگاری اپلیکیشن‌ها و مدهای قابل نصب در IPS. این هماهنگی در نسخه 4.0 به صورت کامل مورد بازبینی و بروزرسانی قرار می‌گیرد.
  • نحوه عمل و نوشتن هوک‌ها، به صورت کامل بازنویسی خواهند شد. این عمل به دو منظور کلی انجام می‌شود. نخست مدرن‌سازی نحوه نگارش هوک‌ها برای هماهنگی بیشتر با استانداردهای جدید و دوم سهولت بسیار بیشتر نوشتن هوک‌ها برای توسعه دهندگان. در 4.0 همچنین محیط نوشتن هوک‌ها دارای قابلیت‌های جدیدی چون استفاده در پشت زمینه برای پیش نمایش است که به منظور پیش نمایش با خصوصیات کامل انتشار یافته است. همچنین این قابلیت به صورت اتوماتیک است و هیچ گونه مصرفی از منابع درون سیستمی نخواهد داشت)

 

همه چیز سازگار با یکدیگر خواهد بود

 

در حالت کنونی، IPS از قابلیتی در ساختار خود استفاده می‌کند که به Core معروف است. هر سایت قدرت گرفته از IPS این قابلیت را دارد. Core یک ساختار درونی قدرتمند برای هماهنگی کامل همه اجزای سایت است. به طوری که همه مدها / اپلیکیشن‌ها / هوک‌ها / قالب‌ها و ... که در هر زمان روی سیستم سوار شوند، از یک هارمونی بالا با یکدیگر برخوردار خواهند بود و Core بدون نیاز به هیچ ویرایش یا کار خاصی همه هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد و همه موارد را برای هر نوع ویرایش درون سیستمی محقق می‌کند. این قابلیت در 4.0 به صورت شگفت انگیزی ارتقاع و بازنویسی خواهد شد. برآیند این تغییرات حداکثر کیفیت و کارایی در هماهنگی درونی IPS 4.0 خواهد بود.

  • همه چیز موجود خواهد بود ! شما در حال حاضر قابلیتی را در اپلیکیشن یا مد X می‌بینید که در Y نمی‌بینید. این وضعیت اصلن در 4.0 وجود نخواهد داشت !
  • سادگی و سهولت استفاده قابلیت‌ها توسط کاربر / ادمین.

 

اطلاعات بیشتری می‌خواهید از IPS 4.0 بشنوید؟

 

در این پست مطالبی که نوشته شد بخشی از اهداف ارائه شدن نسخه 4.0 است. اخبار بیشتر از دو کانال روبرو قابل مشاهده خواهد بود. (IPS company blog و The Development Channel)

 

برخی از مهم‌ترین بلاگ‌های ارائه شده به این ترتیب هستند:

 

 

سایت دمو IPS 4

 

شرکت IPS به منظور آشنایی هرچه بیشتر کاربران با محیط IPS 4 و همچنین رفع خطاها و باگ‌ها، سایت دمویی برای این منظور راه اندازی نموده است. ثبت نام در این سایت برای عموم آزاد است و محدودیتی برای استفاده و گزارش باگ و خطا وجود ندارد.

 

همچنین یک کانل مخصوص در یوتیوب برای آموزش‌های مرتبط با IPS 4.0 راه اندازی شده است. این کانال را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

 

 

پ.ن: کسانی که می‌اندیشند از این نوشتار تشکر کنند تا برای نوشتن خبرهای دیگر دلگرم شویم :D باشد که رستگار شوند :D

پ.ن 2: البته کسانی که تشکر نمی‌کنند فاقد اندیشه نیستند :D

 

با آرزوی کامروایی

لینک ارسال
  • پاسخ 172
  • عمر موضوع
  • آخرین پاسخ

واقعا IPB خیلی عالی داره پیشرفت میکنه، تو نسخه 4 که معلومه داره کولاک میکنه...

افسوس میخورم از این که چرا هنوز به اندازه سیستم های انجمن ساز دیگه مشهور نشده با این که خیلی فراتر از یک انجمن ساز هست.

شاید تو ایران هنوز جا نیوفتاده....

 

بی صبرانه منتظرم تا این نسخه منتشر بشه :morning1:

لینک ارسال

نه دیگه عزیز. ایران برعکس همه جایه. IPB رتبه ی 1 رو داره در بین انجمن ساز ها:

http://www.forum-software.org/forum-reviews?sort=best-rated

 

این هم نتیجه ی Google trends :

 

post-2521-0-80595100-1400938960_thumb.pn

 

راهنما:

 

IPB

VBulletin

Xenforo

SMF

Woltlab Burning Board

 

البته روی پیشبینی هم گذاشتم. شما سقوص ویبولتین و دیگر انجمن ساز ها رو نگاه کنید. در صورتی که IPB روند خودشو نسبتا حفظ کرده. در ضمن پیشبینی گوگل از اومدن ipb4 بی خبره :))

لینک ارسال

Q2 2014 

 

که در سال 2014 میشه فاصله ی زمانی بین :

Tuesday, April 1

تا

Monday, June 30

یعنی میشه 9 تیر

الان صبر کنیم بهتره؟ یا انجمنمون رو با 3.4 راه بندازیم اون موقع آپدیت کنیم به 4 ؟

ورژن 4 پنل مدیریت هم فارسی میشه یا مثل 3.4 باید از همون انگلیسی استفاده کنیم؟

لینک ارسال
  • بنیان گذار IPSFarsi

الان صبر کنیم بهتره؟ یا انجمنمون رو با 3.4 راه بندازیم اون موقع آپدیت کنیم به 4 ؟

 

بهتره از الان شروع کنید و از نسخه کنونی 3.4 استفاده کنید.

 

ورژن 4 پنل مدیریت هم فارسی میشه یا مثل 3.4 باید از همون انگلیسی استفاده کنیم؟

 

کل سیستم فارسی خواهد بود که شامل پنل مدیریت نیز می شود.

لینک ارسال
  • 2 هفته بعد...
  • 2 هفته بعد...

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...