رفتن به مطلب

آموزش : ارتقا از نسخه های قبلی به نسخه 3


ارسال‌های توصیه شده

  • بنیان گذار IPSFarsi

خوب برای ارتقا از نسخه های قبلی این آموزش خیلی مفید هست. اگر شما از IPB که مال ۱۳ سال پیش هم اگر استفاده کنید که IPB 1.1 بود هم می تونید به نسخه 3 بدون از دست دادن هرگونه اطلاعاتی ، به این نسخه ارتقا بدید و از تمامی امکانات اون استفاده کنید .

قبل از ارتقا تمامی مد ها و هوک هایی را که نصب کرده اید غیرفعال کنید.



برای ارتقا به این نسخه تمامی فایل های IPB را به جایی که IPB نصب هست منتقل کنید و فایل ها رو جایگزین کنید به جز فایل conf_global.php ! بعد ارتقا دهنده رو از آدرس زیر فرابخونید. دقت کنید قبل از هر کاری از انجمن های خودتون Backup تهیه کنید.
http://yourdomain.ir/admin/upgrade/index.php

بعد با صفحه ای مشابه صفحه زیر مواجه می شید :
post-1-124777644394_thumb.jpg
که از شما Username و Password شما رو که با اون وارد مدیریت می شید رو می خواد وارد کنید، بعد از وارد کردن شما روی Next بزنید. که با صفحه زیر مواجه می شید :
post-1-124777647444_thumb.jpg
همون طور که می بینید از شما خواسته می شه دسترسی فایل هایی که در بالا ذکر شده رو روی 777 قرار بدید . بعد از اینکه قرار دادید صفحه رو Refresh کنید که با صفحه زیر مواجه می شید :
post-1-124777650221_thumb.jpg
اگر سرور شما تمام نیازمندی های نصب رو داشته باشه جلوی تمام نیازمندی ها Pass نوشته شده که می تونید به مرحله بعد برید.
post-1-124777654528_thumb.jpg
در این قسمت به شما گزارش داده می شه که دارید از چه نسخه ای به چه نسخه ای دارید ارتقا می دید که این انجمنی که من داشتم ارتقا می دادم 2.3.6 بود پس روی Next بزنید.
post-1-124777658389_thumb.jpg
در این صفحه 4 گزینه برای ما نشون داده می شه که اولی مربوط به قالب نسخه قبلی هست که می گه قالب هایی که ویرایش کردید رو در درون جایی ذخیره کنه که بستگی داره. گزینه دوم هم مربوط به زبان هست که اگر نیاز داشته باشید ذخیره بشه. گزینه سوم که در مورد تبدیل پیغام های خصوصی به نسخه جدید هست که می تونید با تیک زدن این گزینه بعدا خودتون دستی از مدیریت این کار رو انجام بدید. و گزینه 4 که از همه مهمتر هست مربوط به سطح دسترسی مدیران می شه . توصیه می کنم این گزینه رو تیک نزنید ولی به محض اتمام بروزرسانی سریع به مدیریت برید و سطح دسترسی گروه های کاربری رو چگ کنید تا مشکلی پیش نیاد. پس از تصمیم گیری بر روی Next بزنید .
post-1-124777667242_thumb.jpg
در این مرحله تنظیمات Upgrade رو می تونید انتخاب کنید که اکیدا توصیه می شه گزینه اول رو تیک نزنید و دومی رو تیک بزنید . چون با تیک زدن گزینه اول دستی باید ارتقا بدید که مطمئنا با مشکل واجه می شید پس همه چیز رو بزارید بعهده خود IPB. پس در صورت نبود مشکل روی Start Installation بزنید.
post-1-124777669607_thumb.jpg
حالا صبر کنید تا مراحل ارتقا انجام بشه شما دست بچیزی نزنید و منتظر بمونید تا با صفحه مشابه زیر اتمام نصب به شما گزارش داده بشه :
post-1-124777707768_thumb.jpg
خوب تو این مرحله الان انجمن شما دیگه به نسخه 3 ارتقا پیدا کرده و می تونید از امکانات فول آژاکس این نسخه کمال لذت رو ببرید . اما قبل از استفاده از انجمن ها بایدند کار رو انجام بدید یکی فایل conf_global.php رو باز کنید و قبل از

?>


کد زیر رو اضافه کنید تا قابلیت سئو در URL انجمن فعال شود.( این قابلیت در نسخه 3.0 به بعد به صورت خودکار فعال است و نیاز به فعال سازی ندارد)

$INFO['use_friendly_urls'] = '1';

دومین کاری که باید بکنید این هست که به قسمت

1. Tools & Settings > 	 2. Recount & Rebuild > 	 3. Recount & Rebuild

برید و گزینه Recount total topics and posts رو Yes کنید و بر روی Recount بزنید.

حالا شما انجمن تون به نسخه 3 ارتقا پیدا کرد کامل اونم بدون مشکل.
موفق باشید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 ماه بعد...
  • بنیان گذار IPSFarsi

طریقه ارتقا به نسخه بعدی جزیی :

همیشه کاربران از این آپگرید ترسی داشتند که بیشتر اوقات بی مورد هست. به روزرسانی به نسخه جدید خیلی راحت هست که طی چند مرحله ساده به پایان می رسه.

مرحله اول :

اول از همه انجمن های خود رو موقتا ببندید تا اگر کاربری در اون هنگام مشغول به کاری هست با مشکل روبرو نشه. برای بستن هم به قسمت System Settings سپس System Offline / Online و از اونجا انجمن ها رو غیر فعال کنید.

مرحله دوم :

بعد از اینکه فایل ها رو از سایت IPS دریافت کردید و اون رو از حالت فشرده خراج کردید محتویات پوشه آپلود رو به همراه تمام فایل ها و پوشه ها رو به غیر از فایل conf_global.php و پوشه uploads جایگزین فایل های قبلی کنید.

مرحله سوم :

آدرس زیر رو در مرورگرتون فراخوانی کنید بقیه مراحل هم شبیه > بالا < هست که به صورت تصویری آموزش داده شده.
 

http://YOUR SITE/admin/upgrade/

حتمما بعد از ارتقا پوشه install موجود در پوشه admin را حذف کنید.

 

نکته : در صورتی که نام پوشه مدیریت خود را تغییر داده اید و چیزی به جز admin می باشد حتما در فایل های آپلود شده نام پوشه admin را به نام جدید انتخاب شده توسط خود تغییر دهید.

موفق باشید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 سال بعد...

دوستان عزیز برای اینکه نسخه جدید را آپدیت کنید باید به چند نکته توجه کنید

اول اینکه زمانی که فایل را دانلود میکنید فقط فایل upload را روی مسیر انجمن قبلیتون کپی کنید توجه داشته باشید فقط فایلی به نام conf_global.dist.php می باشد که بهتر هست این فایل رو پاک کنید

بعد از اینکه فایل رو کپی . رونوشت کردید روی فایل قبلی (*تذکر فایلهای قبلی رو پاک نکنید) بطور مثال بروید در ادرس زیر

http://forum.yoursite.com/admin/upgrade/index.php

توجه کنید اشتباهی به قسمت نصب نروید مثل ادرس زیر

http://forum.yoursite.com/admin/install/index.php

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...