رفتن به مطلب

کمک به زلزله زدگان


koodakancharity

ارسال‌های توصیه شده

همانطور که می‌دانید زلزله یک بلای طبیعی است و هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند رخ داد آن را پیش بینی کند اتفاقی که در حدود چندین ثانیه می‌افتد.
چندین ثانیه که تا شاید قبل از آن اهمیتی نداشته اند و شاید اصلا به آن توجه نکرده باشیم.
زمین به شدت میلرزد درست مانند آدمی که مدت طولانی ساکت و بی حرکت مانده است و یکدفعه کاسه صبر و تحملش لبریز می‌شود و می‌خواهد همه چیز را در چندین ثانیه بگوید زمین نیز همین طوراست  او نیز می‌خواهد آنچه را که در درونش باقیمانده و مدت‌ها دفن شده است را خارج کند.
زمین می‌لرزد و کلی از ساختمان‌ها و خانه‌ها را از بین می‌برد چنان قدرت نمایی می‌کند که نمی‌توانی تصمیم بگیری چه کار کنی به چه فکر کنی گاهی اصلا نمی دانی تصور کنی که چند دقیقه بعد زنده هستی و به همین سرعت می‌آید و آثار زیانباری بر جای می‌گذارد.
این زلزله نیز یک آزمون است.
چه برای کسی که به این مصیبت دچار شده‌است و چه برای آن‌هایی که شاهد این جریان بوده‌اند آنچه اهمیت دارد این است که بعد از این اتفاق چه کار می‌توانید انجام دهید و چند قدمی می‌توانید بردارید.

کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

در تاریخ ۲۱ آبان سال ۱۳۹۶ یک زلزله ۳/۷ ریشتری کرمانشاه را لرزاند و در سرتیتر بسیاری از خبر‌ها قرار گرفت. زلزله‌ای که فقط چندین ثانیه طول کشید اما در همین زمان خانواده‌های بسیاری را دچار مشکل کرد و بر دل خیلی از آن‌ها داغ عزیزانشان را نشاند.
۶۲۰ نفر کشته و حدود ۱۲ هزار زخمی بر جای گذاشت و افراد بسیاری نیز خانه‌های خود را از دست دادند و تمامی وسایل آن‌ها زیر خروارها خاک و خانه‌های خراب شده مدفون شد.
افرادی که باقی مانده بودند هیچ سرپناه‌، خوراک و پوشاکی در اختیار نداشتند و مجبور شدند تا مدت‌ها در چادرها با کمترین امکانات زندگی کنند.

باز هم مثل خیلی از اتفاق‌های دیگر، مردم سرزمینم این افراد آسیب دیده و دلاور را تنها نگذاشتند و همانطور که کردها در زمان جنگ از سرزمین مادری ما دفاع کرده‌بودند در این زمان مردم ایران از جاهای مختلف کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را روانه کرمانشاه کردند.
میزان کمک‌های نقدی از مرز ۶۳ میلیارد تومان  رد شد و این در مقایسه با زلزله‌هایی که قبلا رخ داده بود سه برابر شده بود و سپس دولت به روی کارآمد و برای  خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده بودند مبلغ حدود ۳ میلیون تومان هدیه داد و مردم و سازمان‌های جهادی از سراسر کشور برای کمک‌های داوطلبان شرکت کردند تا بتوانند در ساختن خانه‌ها به مردم آسیب دیده کمک کنند و مقداری از درد و رنج‌های آن‌ها  کاهش دهند و  .شریک غم هایشان باشند

.موسسه کودکان فرشته‌اند  نیز در این مسیر گروهی از افراد داوطلب را به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کرد تا بتواند مثل همیشه در این روزهای سخت در کنار این مردم شریف قرار بگیرند

همان طور که خودتان در جریان هستید صدمات جانی و مالی که زلزله به بار می‌آورد تا مدت‌ها برجای می‌ماند و مثل زخمی است که شاید خوب شود و التیام یابد اما آثار آن تا مدت طولانی باقی می‌ماند و هر وقت که به آن نگاه کنی دردناک است.

 

IMG_2263.jpg.8967a04f96a7ae98e488c87c7c8ef987.jpg

 

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
  • اضافه کردن...