رفتن به مطلب

فرق انجمن ساز ها در استفاده از منابع سرور


ارسال‌های توصیه شده

چند وقتی انجمن ساز های مختلف رو بررسی کردم یک مسئله که در بازدید بالا مهم هست میزان مصرف cup هاست هست در بین انجمن ساز ها mybb - IPS -vBulletin به نظرتون کدوم به cpu هاست فشار کمتری میاره از نظر کاربرد و ... اطلاع دارم فقط از این نظر میخواستم بدونم ممنون میشم اگه اطلاع دارید راهنمای کنید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • بنیان گذار IPSFarsi

با سلام

وقت بخیر

چنین سوالی پاسخ دادن بهش اصلا آسون نیست. چون باید همگی در یک شرایط یکسان تست بشن. یعنی مشخصات سرور یکی باشه، تعداد بازدید ها و مطالب و همه چی یکسان باشه.

مورد بعدی کدوم نسخه های انجمن ساز رو شما مد نظر دارید. مثلا vb توی ایران از نسخه های 4 استفاده می کنن که اصلا کلاس اون به IPS و Xenforo نمی خوره!

همه این ها به کنار، باید دید که کدوم سیستم ها به صورت پیش فرض از سیستم های caching پشتیبانی می کنن و اونم چه سیستم هایی!

البته شما بگردید، تاپیک های زیادی پیدا می کنید که افراد اومدن گفتن سرعت فلان انجمن خوبه و فلان انجمن بهترینه! ولی باور نکنید. خب مسلما بیشتر این افراد یا اطلاعات کمی از DevOps دارن و یا کلا به خاطر ابراز وجود و جلب توجه به خاطر خفن بودن اظهار فضل می کنن.

الان مثلا IPS از ۵ تا سیستم cache به صورت Native پشتیبانی می کنه (APC,  Memcached, Redis, Wincache, XCache). یعنی کدهای سیستم برای بهترین عملکرد با این سیستم ها هماهنگ شدن!!!

«سوال اصلی اینه که بار پردازشی سایت شما به خاطر چیه و چه چیزهایی پردازش می شه؟!!!» اصلا خیلی اوقات پیش میاد CPU اوکی هست ولی RAM کم میاد!

همین طوری روی هوا نمی شه گفت cpu استفاده می شه یا ram استفاده می شه! کلی فاکتور دخیله، از معماری هسته مرکزی بگیر تا تنظیمات وب سرور و پایگاه داده و غیره!

ولی مطمئنا vb سری ۳ و ۴ اصلا بهینه با تکنولوژی های الان نیستن. اگر بودن راحت با php 7.1 یا 7.2 سازگار بودن و بدون خطا بالا می اومدن!

موفق باشید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بله به شرایط خیلی زیادی بستگی داره که تا حدودیش رو جناب نامنی گفتن.

مثلا یه بنز همیشه بنز هست، اما آخرین مدل پراید همیشه همون پراید همیشگی هست با تمامی معایبش!

البته یک سری مسائل از سوی آقای نامنی طبیعی و کاملا هم قابل درک هست که اطلاعات کاملی ندارند و بی هوا هر چیزی رو هر جایی بی دلیل بگن! نظر هست و حرف دیگر!

اگر بحث تست باشه که شما باید هر سه رو روی یک سرور تست کنید با تعداد یوزر و تاپیک و پست و پیوست و غیره یکسان.

در بازه های زمانی مختلف. و مدت زمان طولانی.

مثلا روزانه سه بار تست هر کدام به مدت یک یا دو ساعت از هر سیستم. و در طول مثلا یک هفته یا یک ماه.

دقت کنید سه سیستمی که گفتین برتری خاصی نسبت به همدیگه ندارن. مثلا اولی مورد ایکس رو داره که دومی نداره. یا سومی فلان چیز رو داره که دومی نداره و یا هم اولی زیاد روش مانور نداده.

اگر سرور گرفتید ببینید کدوم سیستم سازگاری بیشتری با سرور شما داره.

اگر می خواید بگیرید ببینید سازگار کردن سرور با کدوم سیستم دردسر کمتری داره.

 

تا این جا رو کلی گفتم.

این جا تجربیات شخصی خودم هست (خوب یا بد، تجربه هست اسمش):

آی پی اس سبک تر هست نسبت به ویبولتین (تجربه کار با مای بی بی ندارم)، اما خب به صورت پیش فرض یک سری چیزهای ویبولتین رو نداره (عیب از نظر من). پس سبک تر میشه.

ویبولتین خیلی چیزها رو تعبیه شده داره و طبیعتا سنگین تر میشه. به همین خاطر هست که معمولا نصب اولیه ویبولتین تنها حدود ۷۰ مگابایت تا ۱۰۰ مگابایت فضا لازم داره (فایل+دیتابیس).

یا مثلا اصل زن فورو بر سبکی هست و واقعا سبک تر از این ندیدم (توسعه دهندگان سابق ویبولتین، زن فورو رو خلق کردند).

 

از من و بقیه بشنوید. در گوگل سرچ کنید. اما تجربه شخصی کنید. تجربه کردن رو فراموش نکنید. زمان بذارید و برای زمانی که قرار هست تجربه کنید و کسب کنید، ارزش و احترام قائل بشید چرا که قرار هست آینده و دانش آتی تون رو بسازه.

 

موید باشید

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

اگر بطور‌خلاصه می خواید

به غیر از مواردی که گفته شد باید به‌امکانات و ویژگی های سیستم ها دقت کنید

IPS سایت ساز هست

زنفورو انجمن ساز

هر دو بهینه هستند و بهترین performance رو با امکانات عالی که دارند در سایت های پربازدید ارائه میدند

ناگفته نماند که برای گرفتن بهترین نتایج در بازدید های بالا باید از پلاگین های معتبر و قالب‌ های استاندارد استفاده کنید یعنی بخشی از این موضوع به روش و نوع استفاده هم هست.

پیشنهاد من اینه با توجه به فعالیت سایتتون از IPS یا xenforo استفاده کنید

ویبولتین هم تموم شده‌ هست سمتش نرید چون مجبور به انتقال خواهید شد.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • بنیان گذار IPSFarsi
در 1 ساعت قبل، سعید فضل اله زاده گفته است :

البته یک سری مسائل از سوی آقای نامنی طبیعی و کاملا هم قابل درک هست که اطلاعات کاملی ندارند و بی هوا هر چیزی رو هر جایی بی دلیل بگن! نظر هست و حرف دیگر!

با توجه به اینکه خودتون بارها گفتید برنامه نویس نیستید (مخصوصا PHP) شما صلاحیت چنین کاری رو ندارید. البته که کسی جلو شما رو نمیگیره حرف نزنید (البته تا زمانی که قوانین سایت رو زیر پا نگذارید)

وقتی داریم از بهینگی صحبت می کنیم یعنی فرد باید sysadmin باشه و در عین حال هم فرد مسلط به برنامه نویسی backend باشه که البته شما نیستید. لطفا قبل از اینکه عصبانی بشید، روی حرف هاتون تامل کنید.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان ممنون از راهنمای همگی ، به دقت همه توضیحات رو خوندم ممنون

در کار با انجمن مبتدی هستم اماسعی میکنم انتخاب درستی داشته باشم و با هر سه تا حدودی کار کردم به نظرم vBulletin اصلا خوب نبود اما mybb و IPS در شرایط مساوی mybb از منابع سرور استفاده بیشتر داره این رو مطمعنم و اگه با هر دو اینها کار کرده باشید از نظر امکانات و پلاگین نمیدونم کدوم بهتره اما از نظر مدیریت و روش کار IPS خیلی بهتره ، انجمن دیگه هم در این تایپک مطرح شده که امتحان نکردم که اون رو هم امتحان میکنم چون میخواهم کار بزرگی رو شروع کنم لازم دارم بهترنی انجمن رو انتخاب کنم

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
×
×
  • اضافه کردن...